Häst + vatten = SUPERKUL! ;D<3

Idag har jag varit i håkmark från 11 till halv 4 ;D först for jag och Emma ut med Trullan och Pålis och badade och hade SUPERMYSIGT! ;D Pålis tyckte det var kul att bada och simmade hihi det var ganska läskigt för då bara drog han iväg och simmade in i vassen ;D
Trullan ville inte simma men gick ut till precis innan hon var tvungen att simma så Emma fick simma lite med pålis också ;D Fast när vi hade badat ett tag bestämde han att "nu vill inte jag bada mer" och då gör han inte det! jag menar 600 kilo pålis mot 40 kilo jag är inte så mycket att sätta imot ;P När jag försökte driva på honom ut i vattnet igen så vägrade han och bara backade och bockade ;P hihi det var ganska gulligt!
Det var en familj där vi badade med dem så vi började med att rida till ett annat ställe för att inte störa dem eftersom vissa tycker det blir äckligt när de " smutsar ner" men de tyckte att det var jättekul och de höll på att skratta ihjäl sig när han bockade ;P
Sen skyndade vi oss tillbaka och Duschade av hästarna en snabbis innan vi släppte ut dem i hagen och vi själv fick fika ;)
Sen duschade vi igenom världens skitigaste Dea ordentligt med mycke grön såpa ( fanns inget shampoo )  och mycke vatten ;) Hon blev så ren och fin efter en timme och sen ( såklart ) när hon kom ut till hagen igen så rullade hon sig såklart!! ;P otacksamma häst! ;P hihi, men hon såg så oskyldig ut så ;)

Sen så for vi upp och hoppade i höet uppe på hö grejjen ;) Det var proppfullt med hö och det var Buuus kuul!! ;D Nästa gång vi far iväg och rider så ska vi klättra och fråga Maggan och Paul och om vi ngn gång får sova över uppe på hö loftet ;D Fatta vad Mysigt det skulle vara!! ;D Fast äckligt ifall det kommer en råtta ;S

aja, men nu ska jag hjälpa till med middagen kanske men det är ifall jag har gjoret idag och det var bland det roligaste jag har gjort den här sommarn!! ;D
Kraaam<3

 
En gammal bild från när mamma red pålis<3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback