ridning + glassrecept :)

halloo sötnosar :)

klev upp halv 8 imorse för att skynda mig ut till Ersmark för att rida Mulle<3
Gick rätt så bra vi övade lite "läskiga" hinder och omhoppningssvängar :) med på listan fanns tydligen springa jättefort efter nästan varje hinder men vi jobbar på det :P
det är ju Tävling på lördag så jag hoppas kunna lösa skjuts med Fia och Ramiiro ifall det ska tävla i vindeln på lördagen :) HOPPAS!!

---
märker att jag fått komentarer om Fortet och jag bryr mig inte om er ni kan väll spara era korkade komentarer för er själva så känns det bättre för alla!! :)

aja, funderar på att hoppa i duschen och spola kokvarmt vatten över mig eftersom jag näsan precis kommit in genom dörren och det spöregnade när jag cyklade hem så jag blev bara liite dyngsur! :P sen sak jag ta min hemma gjorda nyttiga glass som jag gjorde igår :) Här kommer receptet för de som vill :)

Nyttig god sommarglass!

2 dl fruktyoughurt
2 dl naturell youghurt
1½ dl mjölk
2½ dl hallon ( eller andra goda bär )

Du börjar med att plocka fram alla ingredienser och sen värmer du bären lite lätt i en skål i micron så det inte är helt frysta. medans de värms blandar du mjölk och youghurten i en skål eller tillbringare :) sen häller du i bären och tar fram en mixerstav och mixar alltihop till en jämn " smet ". Sen  häller du bara över "smeten" till en skål med lock som du sedan ställer in i frysen som får stå där över natten :) sen är det bara att plocka ut och njuta av en gos härlig nyttig glass :)

p.s om du vill ha smoothi/ milkshake så skippar du att ställa in den i frysen utan dricker den direkt d.s

puss på er sötisar sees<3










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback