Dressyr med Tingis och vinnaren av Design tävlingen :)

Vaknade klockan 9 idag och gjorde efterrätt till ikväll ^^, En lite mörkare kladdkaka med smält mörkchoklad med jordnötter över!! MUMS!! Sen for jag ut till stallet och red igenom Tingis på banan :) Asså SAAATAAAN så fin hon var!! :D Hon var hur fin som helst kunde hålla sig i en högform och kom upp superbra med ryggen och fick ett bra tramp :D Ibörjan när jag kortade upp tyglarna så kom jag verkligen åt henne direkt och gud vad sur hon blev då :P Haha, efter att lite smått resa sig och sparka bakut så gav hon sig och då var hon verkligen som en dröm!<3
Övade på travökningar snettigenom och hon var så fiin!! :D Längde jättebra och fick mer "svung" i steget! :D Galoppen var faktiskt också riktigt riktigt bra :D

Men sen när jag skulle skritta av henne i skogen mot sjön så stack hon med mig -.-
Hade kommit nästan hela vägen fram till sjön när hon bestämde sig för att näe, nu vill jag hem och då vände hon runt och sprang hem med mig hängandes i tyglarna -.- Den här gången blev jag inte ett dugg rädd bara EXTREMT FÖRBANNAD!! Hade stoor lust att strypa henne när jag fick stopp på henne på gårdsplanen!
Självklart vände jag tillbaka in i skogen och red till sjön igen. Då var hon minsan jättesnäll -.- Alex gav tipset att jag ska pröva ett raktkandar med dubbla tyglar när jag rider i skogen för hon ska ABSOLUT INTE lära sig att hon kan springa hem!! Ett rakkandar med dubbla tyglar är tydligen väldigt skarpt och isåfall kommer jag bara att använda det när jag rider i skogen ALDRIG annars :)

aja, nu till den som är vinnare av min design tävling...

Vinnaren äääääär... Katta och Madde! :D
Grattis grattis!! När ni ser det här kan ni kontakta mig på min mail [email protected] så kan ni skriva mer hur nu vill ha den vilka bilder m.m :) Anledningen till att jag valde de är att de var de ända som följde reglerna :P haha ni skulle skriva i ett INLÄGG varför ni ville vinna INTE i en komentar :P Det var bara Katta och Madde som skrev i ett inlägg :P haha ^^,<3


p.s ni som inte vann så hoppas jag att ni vet att jag gör gratis designer ^^, det är bara att maila och ge mig en beskrivning + bilder :) d.s







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback