Duktig ponny ^^,

Red ut med Maria som har Cherie :) över vägen!!

Ibörjan var jag väll inte så sugen på att rida ut över vägen eftersom jag kände mig inte så säker på henne sen i onsdags... Men då sa Alex att hon kunde följa med och gå med ett grimskaft till en början :) Då följde jag men ändå.

haha jag kände mig verkligen som en liten unge på ponnyridning, men MYCKET hellre det än att ha en helt cp ponny och riskera att bli överkörd..

Så när vi skulle börja med att rida över stora vägen så kom det en bil med släp och hon reagerade knappt!!! :D

Sen så fortsatte vi och sen efter ett tag så mötte vi en till bil och hon reagerade knappt igen!! :D
Sen red vi över tåg vägen och fortsatte och då knäppe Alex lös henne.
Sen så fortsatte vi att skritta ett tag och sen så for jag och Maria iväg och travade en bit. Snön på vägen har smällt bort över vägen så nu är det sm en medelhård lerväg och det är faktiskt superbra underlag där :)
Så vi travade ett tag och sen vände vi och travade tillbaka och Tingis var jättefin och jättelugn :D

Sen så skrittade vi hemmåt. Sen när vi var över järnvägen så började tåg saken plinga. Alltså skulle det komma ett tåg.

Då knäppte Alex fast Tingis igen och sen så gick vi ganska långsamt mot "övergångsstället". Sen kom tåget.

Tingis reagerade knappt!! :D

Tåget tutade inte och det var bara ett ända lok men ändå!!! :D

Jag blev verkligen överlycklig!! :D

Sen så knäppte Alex lös henne igen och vi fortsatte att skritta hem. Vi mötta 3 bilar till + en jättestor Jeep och Tingis var så lugn och snäll hela tiden!! Hon spände väll till lite grann när Jeepen kom men annars ingenting!! :D

Red inte Esset idag eftersom underlaget verkligen var SÄMST!!
Men jag ska ju förhoppningsvis kunna rida henne något i veckan så hoppas att underlaget blir bra :D

Nu sitter jag här och lyssnar på älsklade Dead by April - Promise Me :)
Nu ska jag kolla bloggkoll pusshejj<3

 måste verkligen ta med kameran till stallet något i påsk så ni får se nyare bilder på min älskling<3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback