Longering + Frihetsdressyr :)

Hejhopp, första dagen i skolan idag dåå. Var otroligt segt och det tog typ en halvtimma innan vi kunde börja första lektionen för alla pratade så mycket :P
Slutade typ 3 och då for jag ut till tingis näästan direkt :)
Longerade henne en stund på banan i alla gångarter och man ser även där att hon har blivit mycket starkare i galoppen :D<3 Nu orkar hon faktiskt bära sig själv och ta i med bakbenen trots att inte en ryttare sitter på och jobbar igång bakdelen :D Verkligen superkul!!

Sen tog jag av henne alla grejjer och lekte lite med frihets dressyr på banan :)
Med fickorna fulla av morötter blev hon ganska snart intresserad vad jag höll på med :P

Ibörjan så gick vi lite grann men sen när jag började svänga och grejja blev hon sur och sprang iväg men efter ett tag kom hon tillbaka igen och då fick hon beröm och en morot. Sen gjorde jag samma sak igen då sprang hon iväg igen men efter ett tag kom hon tillbaka och då fick hon morot igen.
Sen så var hon supersnäll och superlydig hela tiden och följde mig som en liten hund vars jag än gick:D Kunde tillochmed springa med henne i serpentin bågar och hon travade med öronen lätt bakåtstrukna efter mig :)
och så höll vi på ett tag tills jag var nöjd och morötterna slut :)
Sen fick hon gå ut i hagen igen och jag fick åka hem :)

Hihi, jag var ju bara tvungen att kolla idag efter annonsen på Arns häst Chamsie och jag hittade den!! :)
200.000 kr ska de ha för den men den är ju gaaalet snygg!! Kollade på film också när den blev riden, både dressyr och hoppning, och den är ju helt klart en super dressyr häst :D
Haha, en sån häst skulle man allt vilja ha när det är dags för stor häst men det är 4 ½ år kvar så jag behöver ju inte precis tänka på det nu :) Näe, nu blire bloggkoll ^^,

Prenumenera och komentera!!<3






SV: Jo det är jag. Men Kex är i halt. :/

Var du där eller? :)

2010-04-12 » 20:12:50
» Elin

Fick du mitt sms? ;p

2010-04-12 » 21:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback