Mental träning + markarbete

Anonym om nanana:
Har du några tips att tänka på på hopptävlingar? :) Tacksam för svar :D

Svar: Det jag brukar göra när jag tävlar är att jag är alltid VÄDLIGT focuserad och konsentrerad på det jag ska göra. Att man ska tänka att man ska göra det bästa utan situationen så ifall det kanske inte har gått superbra det senaste träningarna och att man känner sig lite ur form så ska man göra det bästa man an göra av det. att alltid ha en possetiv inställning. När man går banan så ska man gå den MINST 2 ggr!! Även om man kan banan till 100% ska man ändå gå den en sista gång innan du kanske rider fram eller väntar på att klassen ska börja. Även om det kanske känns stressigt så sk man alltid ta sig tid eftersom man känar på det i längden. Man ska också tänka på att äta mycket. Eller nu behöver man väll inte äta typ 4 mackor till frukost precis men att du äter litegrann med kanske 1 timmas mellanrum bara så att man har något att ta av. Nu är jag själv väldigt dålig på att äta under tävling men man ska försöka även om det tar emot för med mat i magen presterar man bättre :)

Hoppas du var nöjd med ditt svar ^^,



Idag var det ju träning med idrottslyftet :)
Som jag skrev igår så skulle det ju igentligen ha varit hoppning för Kerstin Martinsson men de bytte ju plats så det var markarbete idag.
Första 2 timmarna hade vi mental träning och pratade om koncentration och mål o.s.v var ganska intressant i början men sen så blev jag så hungrig att jag tappade lite av koncentrationen.
Sen klockan 1 hade vi markarbete :) I min grupp var vi bara 3 stycken och det var: Elin och Mio, Josefine och Paris och Jag och Tingis :)

Orkar inte rita upp övningen för ni skulle ändå inte förstå den för den var ganska komplicerad.

Först skulle man rida 5 serpentiner över ridbanan i trav och det var svårt och till en början var jag väldigt irriterad på Tingis för hon ville inte runda sig ordentligt och gjorde 2 jättesprång över alla bommar samtidigt men sen i slutet av den övningen gick hon jättefint:)
Sen skulle vi jobba på en långsida i galopp med 3 små "hinder" som var kanske 40 cm höga och tränade liksom på att få tillbaka de och ha en jämn rytm genom hela långsidan. Det gick verkligen SUPERBRA och hon var vääldigt fin och jättelugn och lyssnade bra på mina hjälper!! :)
Sen så skulle man hoppa de 2 första hinderna och sen skulle man lägga in volt och hoppa över ett hinder på medellinjen och sen skulle man vända åt andra hållet och hoppa på en volt och sen hoppa på det sista hindret på långsidan :) Hon avr superfin och jättelugn och allt kändes bara toppen toppen!! :D

Sen tyckte Elisabeth att jag har köpt en riktigt fin ponny och hon tyckte att hon verkade jätte trevlig och fiin :D Då blev jag glaad :D!<3

Imorn blire att rida ut och skritta länge och samma sak på lördag :) Sen på söndag äre hoppträning.

Nu ska jag gåå pusshejdåå<3






Tack så mkt för svaret! :D

2010-04-08 » 18:16:00

Sv; Hej, nej jag vet faktiskt inte. Men om du bara vill se klasser så kan du se dom om du loggar in på din anmälningsanvändare på tdb. Dock har dom inte börjat att ta emot anmälningar än



2010-04-08 » 18:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback