Svar på Frågestunden

Här är alla frågor och svar enyoyy<3

Fråga: Vad har du för smink och hur gör du för att vara så fin, typ vad använder du för rengöringsprodukter och smink och så? :D

Svar: Hihi,tack jag använder väll inte precis några speciella produkter men jag är väldigt noga med att tvätta mitt ansikte med ansiktsvatten och sminkborttagnings medel för att få bort orenheter :)
Det här är sminket jag använder nu:



Det här använder jag som sminkborttagnings medel och min älskade fuktighets kräm:

 
Jag använder ALLTID en fuktighetskräm under min foundation så att huden blir slät och len istället för torr och flagnig :)

Fråga: vad är din favoritlåt?

Svar: Jag gillar många låtar men just nu är nog den här min favvo låt :


Fråga: Vad har du för mål med Tings i år? :)

Svar: I år har jag väll som mål att komma runt L:b banor felfritt och plocka lite rosetter och placeringar :) Sen har jag även funderat runt debutering i L:a. Var ju förut helt säker på att jag inte skulle göra det men det har gått så bra på träningarna nu så vi får väll se ;) ?

Fråga: Vad var det du fastnade lite extra för med henne? :)

Svar: Eftersom vi fick upp henne på prov var nog min första reaktion att hon hade ett litet smalt ansikte :P Näe, men det som gjorde att jag fastnade för henne var att hon var så vacker och så full av kraft och liv :D<3


Fråga: vad har du för sommarplaner?

Svar: Tävla, sola, bada, äta glass, träna kondition, åka till stockholm :D<3

Fråga: Brister och styrkor som ryttare?

Svar: Oj, mina brister är väll att jag har ganska dålig kondition och att jag ganska lätt kan bli frustrerad ifall något inte fungerar som det brukar göra
Mina styrkor är väll att när jag rider/tävlar alltid är focuserad på vad jag ska göra och är extremt mål medveten.

Fråga: Är tingeling pigg att rida? :)

Svar: Joo, han är ganska så pigg att rida :) Hon har mycket framåt bjudning utan att vara het :)

Fråga: måste man ha sporrar på henne?

Svar: Måste och måste, men jag brukar nästan alltid rida henne med sporrar. Det är väll när jag rider i skogen som jag inte alltid har sporrar men alltid när jag rider " seriöst" så har jag sporrar eftersom hon gärna fuskar och släpper bakdelen. Då är det enklare att hålla igång den ifall man har sporrar på sig :)

Fråga: Vad är det du brukar tänka om du har:
1. Dåligt självförtroende?
2. Precis innan en tävling i hoppning?
3. Precis innnan en tävling i dressyr?

Svar: 1. Asså jag har inte sådär jättebra självförtroende i mig själv men har väldigt bra självförtroende när det kommer till hästarna och det jag älskar. Men då är det väll mäst att jag kan känna mig osäker på mig själv som person. Men mitt självförtroende har blivit bättre :)
2. Då brukar jag bara focusera på min uppgift och brukar alltid tänka " Nu jävlar tar vi dem!!!"
3. Jag blir alltid nervös när jag tävlar dressyr men aldrig i hoppning. Konstigt va? Men då brukar jag bara försöka lugna ner mig själv och focusera på vägarna jag ska rida.

Fråga: Hur ofta rider du i veckan?

Svar: Jag rider 6 dagar i veckan :) En dag tar Maja Tingis och en dag vilar hon och då rider jag ju lilla Ess :)


Fråga: Ska du ha kvar Tingeling längre än tills du blir 18, då du inte får tävla henne mer?

Svar: Jag har inte funderat så där jättemycket på det eftersom det är 4 ½ år kvar men jag är ju tävlings männsika och det är ju tävla jag vill hålla på med och det kan jag inte göra ifall jag har kvar min älskade ponny.. Så vi får väll se vad som händer<3

Fråga: Ska du bara tävla dressyr och hoppning iår?

Svar: Jaa, det finns väll inte så mycket annat att tävla i? ^^,

Fråga: Vad kommer bli allra roligast med Stockhomsresan?

Svar: SHOPPING!! :D

Fråga: Favoritfärg?

Svar: Vet inte riktigt jag gillar alla färger ^^,

Fråga: Favoritplagg?

Svar: Jag vet inte riktigt.. Gillar mina nit-tights ^^,

Fråga: Taggaru Sthlm eller????:D

Svar: MÄÄÄST!! :D

Fråga: Har du haft ngn pojkvän ? 

Svar: Haha, jaa det kan man väll säga :P

Fråga: Om já hur många?

Svar: Egentligen räknar jag ingen av de men isåfall 2 :P

Fråga: Har du ngn nu ?

Svar: Näe, ingen alls I'm Single ^^, har inte tid att ha en kille :P

Fråga: Hur många hästar provred du innan du bestämmde dej för tingis? :)

Svar: Jaa, som typiskt våran familj så ska vi ha allting "pang bom NU" så jag hann bara provrida en häst innan jag köpte Tingis :) Det är en D-ponny  på 7-8 år (?) som heter Krischan och står på vindelns ridklubb. Han skulle säljar för han passade inte som ridskole häst :)



Det är han jag rider först på den här filmen. Den vita ponnyn är ju Blue-eye ^^,<3

Fråga: Hoppgruppen hoppar dom bara eller har dom dressyr också :)? Jag tänkte eftersom dom flest som rider där är väldigt duktiga i dressyr också så på nåt sett har ni ju lärt er det också :P!

Svar: När man går i hoppgruppen är det ju till största del hoppning men gånger efter tävling brukar man ha dressyr och det är verkligen intensiv dressyr! Men sen är det ju alltid mycket dressyr när man rider fram och sen lär man sig själv eftersom :)

Fråga: Vilka ponnysar är det som går i hoppgruppen?

Svar: Det är: Diana, Camaro, Blue-eye, Vicky, Valentino och Fjalar :)

Fråga: Snyggaste kändisen?

Svar: Hihi, Taylor Laurtner<3 Men har också blivit kär i han som spelar Stefan i Vampire Diares <3<3<3

Fråga: Vad har du för betyg i alla ämnen?

Svar: Eftersom jag går i 7:an så får vi inte några riktiga betyg vi får mer veta vad vi skulle ha haft ifall vi hade betyg och jag har klarat betygskriterierna för alla ämnen och det är det viktigaste! :)

Fråga: Bästa skämtet?

Svar: Haha, ingen aning jag är INTE bra på skämt :P

Fråga: Godaste glassen? inte B&J ;)

Svar: TORGET GLASS<3 (Bara vi som bor i Umeå som fattar vad Torget glass är :P)

Det var alla frågor och svar hoppas ni är nöjdaa :D

Kom ihåg att design tävlingen fortsätter :)






» Emma

Fin blogg!

2010-04-27 » 18:29:56
» emma

haha söt musik på filmen :D

2010-04-29 » 20:26:36

Måste bara säga att du rider den där ponnyn riktigt bra för att vara första gången! :) och du rider riktigt bra allt som allt ;)

2010-05-02 » 20:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback