Friday the 13th

Idag äre alltså fredag den 13 och än har jag då inte drabbats av någon otur :)

Haha fast jag var jättevirrig imorse :P Jag höll på ställa in mjölken i flingskåpet och flingorna i kylen och sen när jag skulle gå och hämta Tingis gick jag mot hennes transport istället :P tror jag inte var riktigt vaken.

Red iallfall på ängen ett tag och det gick väll rätt dåligt. Hon har först extremt seg ( kanske för att det är gasande sol och 25 grader varmt ) och sen så när hon gick fram blev hon bara springig och hon var rätt tjafsig i munnen och bet fast i innertygeln -.-' men sen släppte hon ett tag och då blev on jättefin och då slutade jag och red ner och plaskade med henne för hon blev superduper svettig det nästan löddrade om henne och jag red typ bara i 40 minuter. Sen när vi kom tillbaka till stallet så duschade jag av hela henne med vattenslangen och det var ganska allt vatten men hon tyckte det var jättesköönt :)

SJälvklart var hon ju tvungen att rulla sig när man släppte ut i henne i hagen sen.. Otacksamma smutsgris! :P

själv har jag iallfall duschat och tvättat håret och sen ska vi nog snart fara ut till stugan och då blire ju somsagt ingen uppdatering :) Men det blir nog massa fina bilder sen eftersom kameran åker meed :)

aja, nu ska jag gåå pusshejj<3



jusste fick ju en fråga också :)

Jag vet inte riktigt hur mycket det kostar att vaccinera men jag tror att det är ganska dyrt och det är ju lite olika pris beroende på vem som gör det. För att vaccinera bör du prata med en veterinär. veterinärerna brukar kunna komma hem till en och vaccinera:) Och det är ju hästinfluensan hästen ska vara grundvaccinerad för. är du osäker på ifall den är det kolla i hästens papper där brukar det finnas vaccinationsintyg:)
För att kolla om banor är bokade så gå in på hippologums hemsida www.hippologum.se och klicka vidare på ridhus och banor och sedan scheman så kan man kolla bokningar:)
Och visst an du säkert åka in fast hästen inte är vaccinerad men det är ju en säkerhetsgrej så att din häst inte blir sjuk och så att din häst inte smittar andra hästar:)


hoppas du fick svar på din fråga:)





» s

hej, du vann ju min patetiska tävling

eftersom att ingen var med utom du :)



och jag undrar om du vill ha ett eget designat mobiltema?

och isonnafall med vilka bilder och färger?

2010-08-13 » 14:47:00

sv: Haha, tack så mycket! ;D

2010-08-13 » 18:19:42

läs gärna min blogg varje dag, och kommentera gärna massa :)



www.tavlingsryttarninorr.blogg.se

2010-08-14 » 16:04:43

söt bild =D

2010-08-14 » 17:48:55

finfin pålle du har:)

det är en d ponny va? tävlar du nåt nu:))?

2010-08-14 » 18:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback