I found you

Blev ju att rida lite Cavalettis på banan idag och det gick braa. Ställde upp 2 stycken på medelinjen så man kunde rida serpentiner över de och först låg de helt platt på marken så de blev bara bommar så vi snirklade runt ett tag över de och tränade på att hon skulle byta galopp över de för hon har ju svårt för byten och det blir oftast att hon bara byter med frambenen så det blir korsgalopp men det gick bättre än jag trodde det skulle gå :)
Sen så la vi upp de som vanligt och då ligger de runt 30-35cm så fortsatte vi att att snrikla runt på banan och jag tror hon tyckte det var kul hon verkade glad och på bra humör!:) Sen så flyttade vi om lite så hinderna stod snettigenom så man red långsida, snettigenom, byte, kortsida, snettigenom, byte osv :) märkte då att hon har enklare att byta från vänstergalopp till höger än från högergalopp byta till vänster. Fick göra om högersnettigenomen några gånger men sen satt bytet bra!:) Ska verkligen försöka jobba på byten så vi inte får korsgalopp som vi nästan alltid får när vi hoppar banor och de blir ju ett störningsmoment men det ska vi nog kunna lösa :)

iallfall imorn äre nyår happy happy happy!!:D Mindre happy happy happy är att jag har utsläpp imorn...men det blir ganska mysigt ändå att vara där och släppa ut hungriga hästar och då får Tingis vila också så behöver jag inte åka tillbaka sen :)

näe nu ska jag snart gå och sova eftersom jag ska upp hyfsat tidigt imorn vi höörs pusshejj<3









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback