SV

Anonym om Propp!!!:
Hej! Kan du inte förklara vad alla A0/0...osv betyder i en propotion/tävlingssammanhang? Jag förstår inte så mycket, handlar det om när det är omhoppning osv? :)

SV:  Det finns ju olika bedömingar och A0/A0 är den vanligaste:) En A0/A0 är när man hoppar först en grundomgång och är du felfri i grundomgången så kommer du direkt till omhoppning. Omhoppningen går i flygande start. Sen finns det ju t.e.x bara A0 och det är när man bara hoppar en grundomgång och den med snabbast tid och minst fel vinner. A1/A är när man först rider en grundomgång och sen om du är felfri fåran rida ut och sedan när man ett visst antal felfria i grunden kör man omhoppningen sen :) Bedömningen A1/A brukar man ofta använda när man tävlar lag klasserna :) Sen finns det ju bedömning C som är med grund och sen omhoppning men att ifall du river ellet stannar får man tidstilllägg istället för 4 fel :) Det finns ju såklart många andra bedömningarna men jag tog bara några nu :) ifall du vill veta om alla bedömningar så kan du gå in på www.tdb.ridsport.se och kolla efter TR i hoppning för där står alla olika bedöminar och allas innebörd :)




Godmorgon mina bloggläsare :D Vaknade för ksk en halvtimme sedan och solen lyser lika härligt idag som den har gjort typ hela veckan :D man börjar verkligen få vår känslor!! :D
Idag äre ju hoppträning och det är ju näst sista tävlingen innan träningen!!! :D är gryyyyyyyymt taggad nu!!! Det sak bli så kul att tävla igen och nu drar ju tävlingssäsongen igång!! Fast den tävlingen som kommer efter den här tävlingen är i april så det är typ lite mer än en månad bort men då har man ju tid att träna in sig igen :) men det är ju 2 tävlingar innan det men båda 2 ä i sundsvall och dit åker vi INTE för att tävla typ Lc :) men det gör mig ändå inte så mycket :) Som det ser ut nu så äre ju 15 tävlingar som vi har försökt planera in men man vet ju aldrig om det blir fler eller färre :) aja, men nu sa jag snart äte frukost såå vi hörs seeen då tänkte jag kanske lägga in lite bilder jag tog igår pusshejj<3


BTW... GLÖM INTE ATT GRATTA VENDELA IDAG OCH FYLLER 15






sv: Bra att du gillar den hittils iaf ;)

2010-02-14 » 10:39:52

Fin blogg!

allt bra? :)



kram.

2010-02-14 » 11:09:59

PUSUUUSUSUSUSUS!!! :D

2010-02-14 » 11:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback