Stalldag :D

Blev en riktig stalldag idag :D
Kom ut vid 1 till stallet och blev hämtad vid halv 7 :P
Först gjorde jag allt praktiskt och mockade igenom hennes box ordentligt och sen så skulle jag ta in Tingis men hon var så gosig och mysig så vi stod ute i hagen och gosade ett tag och fotade litegrann här kommer lite bilder :

















jaa lite random bilder helt enkelt men jag gillar bilden här som är ovan på hennes ben :P tycker den var fin på något sätt :)

Sen så for vi ut i skogen ett tag :) var borta ca en timme och jag for ut vid halv 3 :) Sen när jag hade kommit tillbaka så hade alla hästarna fått lunch hö och alla hade nästan ätit upp och då var jag tvungen att ge henne lunch hö innomhus och hon är ju den segaste av segmupparna i hela segvärlden på att äta så jag missade bussen hem som gick halv 5 så då hämtade pappa mig vid halv 7 :)
Och sen då skulle de löshoppa med Cherie, Pontiac och Shakira och det var kul att kolla på :)
Shakira var riktigt duktig faktiskt :) de hoppar ju inge högt men ändåå :)
Sen fick jag pröva longera Shakira och man longerar henne på ett lite annorlunda sätt och det var jättekul och hon var duktig :D
Hahahaha, Cheries hoppteknink!! hon är ju korsning mellan Friser (stavning?) och fullblod så hon har ett väldigt fint steg men när hon kom mot hindret ... Hon lyfte ju på benen jättehögt sprang jättefort och hon hoppade och de flög ben överallt och hur kul som helst såg det ut!! En bild på Cherie när hon löshoppas i sommras :
Om ni kollar vars hennes framben är förstår ni nog hur otroligt roligt det såg ut!!

Fast Pontiac fattade nog inte att man faktiskt måste hoppa med bakdelen också och inte bara frambenen så han knäckte två sockerbitshinder (ni vet de jag hoppar över med Tingis på filmen) så sen fick han inte hoppa de mer :P
Sen kom pappa och hämtade mig :)
Så nu har jag ätit middag och någon sorts pepparkaks kaka med en nöt i :P låter lite konstigt men gott var det :)
aja nu ska jag gåå och kolla bloggkoll ha det bra puss<3









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback