Hippo^^,

Red faktiskt på bettet med dubbla tygar idag ( hihi gömde bort vad det hette nu igen ^^, )

Egentligen ska jag ju bara använda det när jag rider ut i skogen men eftersom det redan var på tränset så orkade jag inte byta till vanliga gummijaktstången så då fick det bli det.

Det var också första gången jag som red ordentligt på det jag jag är väldigt nöjd faktiskt:) hon var väldigt fin men jag skulle fortfarande vilja ha upp henne mer i en högre form och lite mera att hon vilar på steget istället för att bara pinna på men man kan inte få allt på en gång och att pelhamet (Pelham hette det!! Rakt pelham med dubbla tyglar!!) är ett bett hon gärna söker sig mera frammåt än uppåt men hon har ju alltid haft lättare att gå i en låg form.

Försökte rida lite smått tempo växlingar och jobba lite skänkelvikningar och det gick väll rätt bra.

Hon var väldigt fin i galoppen också men hon tyckte det var jobbigt och jag fick jobba ganska mycket för att hon skulle komma igång med bakbenen och jag tycker hon lyckades bra med det:)
Sen var hon ju bara tvungen att protestera lite grann också genom att sparkabakut ett par gånger ^^,

Sen i slutet var det en annan tjej som hade ställt upp två socker bitar en som var kanske 50cm och en som var kanske 30 som man kunde hoppa på volt om man ville men jag red på den lilla 30 cm som på en 8 volt och bytte galopp över den och det gick bara bra men sen försökte jag på någåt språng på 50 hindret och det gick verkligen åt skogen.

Hon blev alldeles för lydig på det bettet och satt bara och väntade på att jag skulle göra något istället för att ha lite självdriv så vi kom typ fel hela tiden fick till typ 2 bra språng och sen slutade jag för det kändes inte värt att försöka mer. brukar jag som sagt ALDRIG rida på pelhamet annars än när jag rider i skogen.

kom på mig själv med att jag kanske red lite för hårt med mini hinderna eftersom jag bara har travat och galopperat i ca 1 vecka men de fick ju bara skritta i 1 vecka också och de tappar ju inte kondition på 1 vecka :)

pappa filmade lite också och jag har inte kollat på den än men han har laddat upp den på datorn så jag ska väll försöka klippa ihop den imorn om det gåår :)

Imorn blire stan med Manda.
Så klockan 11 utanför fd subway ska vi mötas och sen ska vi äta lunch på någon kina resturang mys mys mys!!

aja, nu ska jag gåå vi hörs pusshejj<3








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback