Smink<3

Funderar faktiskt på att nu när jag far på stan köpa någon sminkpensel att lägga ögonskugga med..
Har ju typ 1 och den är inte spec bra..

Har kollar runt på en del sminkbloggar och fastnade verkligen för Lindas sminkblogg! Hon ger verkligen superbra tips!

Det ända problemet är att hon alltid lägger en eyeliner på sitt öga hela tiden och när jag försöker göra det själv så tar den typ upp hela ögat för mitt öga är så... puffigt?

Mitt öga ser ut såhär:



Om man kollar med ögonlocket för då ser man ju att det inte "ryms" någon eyeliner där för då tar den upp hela ögat och det ser bara ful ut...

Skulle verkligen vilja ha såhär:



mycket större yta!

Försökte förövrigt på mig att göra en sotning idag:)
Har alltid tyckt det har varit så snyggt och försökt pröva många gånger själv men sett förjävligt ut och tvättat bort allt igen men igår såg jag en bra sotnings video och jag var tvungen att pröva idag själv och det gick väll hyfsat bra ändå.. Inte precis för att jag har bra penslar utan jag använde mest en såndär vanlig och det var svårt och tog typ 45 minuter men blev väll rätt nöjd med reslutatet.

Har ingen bild på det men det är väll lika bra det ^^,

men jag menar hur snyggt är inte sotade ögon!!?


jag tycker iallfall det är hel snyggt!!


Blir alltså att leta penslar imorn då.

Penslar, nya jeans, 4 twilight boken, rakhyvel, fuktighetsräm och beställa klipptid.

ahah måste verkligen ha nya jeans för nu är det kämpigt att knäppa knappen:P har ju ändå bara haft de i mindre än ett år :S

Blir att köpa ljusa jeans eftersom jag redan har andra par mörka aja nu ska jag gåå pusshejjdåå<3








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback