Nu har vi flyttat Tingis :D

Klockan sex var alla grejjer inpackade i transporten och i båda bilarna och hästen stod på sin plats och då vare bara att åka :)

När vi var framme lastade vi ur henne på stallplanen och gissa vem som såg förvånad ut över att komma till ett alldeles nytt ställe :)

Kunde knäppa fast henne med 2 grimskaft i ena stalldörren så jag kunde göra iordning henne eftersom jag och Elin for ut och red :) Vi skulle rida till någon som började på gran tror jag ^^, Red Tingis på det 3 delade och hon var väldigt spänd till en början och det förstår man ju men ju längre vi red destå mer slappnade hon av :) Mio däremot var väldigt lugn hela tiden :) Vi red rätt länge ändå kanske runt 1½ timme :) Vi red ända bort till det där stället som började på gran och då kom man till en jättestor fotbolls plan man kunde rida på :) Det var ju gräs underlag och Tingis var rätt så okoncentrerad och tittade mäst på allt runt omkring och hon försökte hela tiden dra ner huvudet för att äte gräs -.-
Travade och galopperade runt där på fotbolls planen ett tag och sen skrittade jag mäst runt och kollade när Elin red Mio mer serriöst :) Det såg riktigt fint ut stundvis!! :)
Sen så red vi hemmåt igen :) Har redan gjort väldigtklart för mig själv att jag kommer rida vilse så nånting där omkring :P haha, tills jag börjar kunna vägaran bättre får man väll rida omkring på åkern vid stallet :P
Sen så tog vi in hästarna i stallet och Tingis fick äta kraft och få på sig mygg medel flughuva och sedan betesreglerare :P

haha, hon såg ut som en fluga :P Sen släppte vi ut henne i en gräs hage som hon kommer få stå i själv tills i helgen när vi ska pröva släppa ihop Mio och Tingis :)

Hon verkade inte alls fatta hur hon skulle äta med betesregleraren. Detr såg faktiskt lite hemskt ut när hon tryckte mulen mot gräset men fattade inte hur hon skulle få upp det goda gräset i betesregleraren. Vi funderade på att klippa ett större hål men Elin hade en sån åt Mio med ett större hål vi kunde låna så slapp vi klippa sönder våran :)

Men hon har ju aldrig haft betesreglerare förut så hon lär sig väll snart hur den fungerar :) Magen brukar ju styra i sådana lägen så hon kommer nog på i natt hur hon ska göra :)

Sen kan man ju bara säga att gooooossshhh vilket steg hon hade när vi släppte henne i hagen!!

Hon gick ju omkiring där ihagen ett tag och sen kom Tabasco som har hagen ovanför Tingis springande och gissa vem som direkt blåste upp sig och lyfte upp svansen och med höga fjädrande steg sprang mot honom!!
Ni skulle bara sett så snygg hon var!!

Sen åkte vi hem och var väll hemma runt halv 10 :)

Nu tänker jag gå och sova imorn har jag en hyfsat slapp dag :) är ju ledig då också :)

pussgodnatt<3

 Sånt där steg hade hon precis!!

OMG är Tingis en liten arab korsning?! :O





Granhäcken? ;D

2010-06-07 » 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback