6 månader!!<3

Glömde ju att berätta det för er men den 28 februari hade jag haft Tingis i 6 månader!!<3
Ett halvår!!<3

Det är GALET vad tiden går fort!

Dagen då hon kom var den pirrigaste dagen i mitt liv! Jag var jättenervös och vi skulle möta upp Gabbis och Tingis vid en mack så vi kunde guida de till Villanäs.
Där på macken öppnade vi sido dörren på transporten så jag fick gå in och kika på henne. Hon var så fin. Men hon var mindre än jag trodde hon skulle vara.
Sen så åkte vi mot villanäs där vi lastade av henne.. Hon såg väldigt glad ut och hon såg ut att trivad redan från början. Sen var det mycket prat och det skulle skrivas på papper hit och dit men jag stod mäst och kollade på Tingis. Hon var så söt, så liten och tunn och jag kunde inte ana hur mycket humör det bor i den där lilla ponnyn<3

Dagen där på skulle jag provrida henne för första gången.
Det gick väll inte precis bra kan man väll säga men tillräckligt bra för att hon skulle få stanna kvar.
Sedan den andra dagen efter hon kommit åkte vi upp till håkmark för att provhoppa henne för Spencer. Det gick faktiskt bra och från den stunden älskade jag henne.
Sen så var det bara att börja bygga upp muskler på henne och leta en ny sadel, eftersom den hon hade när vi fick henne var för trång.

De första 2 månaderna var hemska! Efter nästan varje gång jag ridit henne på banan var jag gråtfärdig. Hon kunde ju verkligen inte galoppera rent!!
Hon bara slängde upp mulen i vädret och rusade runt med bakbenen flygande åt alla håll.
Jag visste verkligen inte vad jag skulle göra! Jag var ju van att rida de välskolade och rutinerade hästarna på ridskolan och inte jättepigga omusklade hästar som inte kunde galoppera rent eller ta det lugnt.

På något sätt började jag äntligen lära mig hur jag skulle göra. Och ALLT fick en kraftig vändning!
Jag istället för att  bara bromsa och dra i tyglarna för att få stopp på henne så började jag trycka på istället. Rida henne ur det springiga och där ifrån kunna sammla upp henne mer och mer.

Nu har jag verkligen hittat knapparna på henne och hon har fått mycket mera muskler.
Och Gabbis har ändå gjort ett sjuktbra jobb med henne eftersom hon kunde nästan ingenting när Gabbis tog över henne. Jag tror Gabbis hade henne i 2 år och det tar mycket längre än 2 år innan en häst är ordentligt musklad.

Jag vet att jag har mycket jobb kvar med henne men hon blir bättre dag för dag och jag ångrar ALDRIG att vi köpte henne för jag vet hur mycket hon kommer lära mig och jag lära henne.

Det här ska bli vårat år.

 när vi hade lastat ur henne.  första gången jag hoppade henne.



 i håkmark efter att vi hade hoppat

 när vi prövade ut en sadel på henne. Ser ni vad kantig henns bak var?

 när vi tog ut en fotograf till stallet.

 i hagen

 ute i skogen

 i stallet



 på ridbanan

 tävling

 tävling

  tävling<3 Ser ni skillnaden på henns bakdel?

 älskade älskade ponny, Jag tvivlar inte en sekund<3





sv: okej, men jag gillade den headren ändå :) fast om den vore grå eller vit, perfekt ;)

2010-03-07 » 14:19:47

usch! jobbiga 6 månader för min del! :(

Men så glad över att min älskade ponny fick komma till dig, är övertygad om att hon har blivit grymt fin! :') <3

2010-03-07 » 20:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback