Svvv:

Anonym om Ridit S:et och Ridit Tingis :):
Kul att du visa övningen! :D Skulle vara kul att veta vad den "gör för nytta" för hästen också om du förstår vad jag menar ? ;)

Aja, min fråga, hur gjorde du för att träna upp tingis i galoppen? :) Har för mig att hon va svag osv i galoppen när du fick henne? Låter som att det blivit mycket bättre nu iaf :)


Svar: Övningen vi gjorde gör nytta för att det är bra för båda häst och ryttare att hålla på med en övning som man kan rulla på i och hoppa många gånger tills det känns bra :)
Och eftersom man kan rida den hur många gåner som helst blir det som också lite konditions träning :)

BTW: kom jag på nu när jag såg hoppbilderna så var det röda hindret inte rött utan det var blått ^^,

Sen så med Tingis galopp så var hon väldigt svag och omusklad när hon kom och för att träna upp galoppen ska man rida mycket tempoväxlingar :)

Te.x

Galopp-skritt-galopp-trav-galopp-skritt-trav-skritt-halt-galopp O.S.V

Sen är det bra att träna intervaller och låta de rulla på i galoppen :)
Man får heller inte vara rädd för att fortsätta trycka på även om det går fort i galoppen och hästen springer med mulen i vädret och slänger med bakdelen. För man måste trycka på och "rida hästen ur" det springiga :) Men det tar också tid innan man lär sig :)

Hoppas du fick svar på din fråga ^^,

Nu ska jag lägga ut hoppbilder på mig och Esset vi höörs<3









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback