Tappsko

Uppdaterade inget innan jag fort till stallet, hade tänkt göra det men det blev inte så..

Iaf så vare skogen som gällde idag ;) Hon var riktigt fin faktiskt!! Var lite tjurig i början och ville vända hemmåt men sen gick det superbra och hon var så snäll :) Red mycket galopp och hon var verkligen huur fin som helst!! Jag red inte ens med sporrar som jag alltid brukar göra men hon var ändå så lyhörd och lugn utan att tappa bakdelen :D

Sen när jag kom in i stallet och började ta av henne alla grejjer så såg jag att sömmen på hennes vänster framsko hade gått upp så 3 spikar stack ut under hoven. Så då fick jag ringa våran hovslagare Camilla och då var hon och handlade och sen skulle hon hem och kolla sin almernacka och sen skulle hon höra av sig.
Jag lyckades iaf pilla bort spikarna som satt under hoven så då satt bara skon fast på ena sidan.
Det var så himmla konstigt eftersom skon satt fast innan jag började rida. Men jag tror sömmen blev lite lös när hon skenade och sen så blev det bara värre och värre :)
Efter att ha väntat i ca 2 timmar var jag otroligt less så då kom Anna E som har Pontiac och hon sa att hon skulle kunna dra lös skon men jag ville ju som att hon skulle ha kvar skona så då sa Anna att jag kunde ringa Alex eftersom hon har gått någon hovslagar utbilning så då ringde jag henne så fick hon komma och hjälpa mig :)
Haha, Alex var ju inte precis världens snabbaste på att slå på en sko men hon gjorde det bra iaf :)

Jag trodde verkligen inte att jag skulle få hoppträna med henne imorn eftersom det där med skon men Alex sa att det var lungt så om hon blir halt skyller jag på Alex för henne litar jag stenhårt på :)

Men våran hovslagare Camilla ska komma och kolla på det på torsdag så att det blev rätt men det tror jag det blev för Alex är såå duktig på typ allt :)

Sen fick jag skjuts hem av Alex och sen så vare bara hem äta och duscha och sen sminka sig och blåsa håret :) Jag har båda bra hårdag OCH sminkdag idag :D Det känns super eftersom vi ska ha gäster. Faast det är bara kompisar till mamma och pappa och deras småbarn men ändåå :)

Nu ska jag försöka komma på något vettigt att göra.. hehe men kolla bara på de här 2 bilderna först :)

FÖRE



EFTER



Kanske inte bästa bilden att jämnföra med men ser ni skillnaden i hennes kropp!! :D På bara 6 månader!!
Skillnaden är verkligen enorm :D!!





» Alex

Du nu är det så att jag tänker på kvalitet, inte kvantitet så jag får vara hur långsam som helst på att sko din ponny så bra som jag bara kan för att du ska få träna! :D Så inget gnäll nu för då kanske jag sliter lös skon imorgon :P Och jag har ju sagt att hon inte blir halt men tack för komplimangerna:)

2010-03-20 » 20:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback