Dressyr lektionen!!!!

Lilla Ess följde ju med in på hippo idag och det gick bara bra för henne att åka baklänges :) Tingis var ganska fundersam på varför det stod ett litet djur med "kott" öron i hennes transport men hon klev på iallafall och sen bar det iväg till hippo :)

Red först runt på dressyr banan med små staketen för att vänja henne vid det och första gången jag red runt det var det lite läskigt men hon var mer rädd för ett spö som låg på marken bredvid staktetet :P

Hon kändes till en början väldigt seg och ville inte riktigt trampa igång bakdelen men sen när själva riktiga dressyrlektionen började blev hon så sjukt jäävla fin!! :D
Hon gick i en riktigt fin form och trampade på bra med bakdelen och galoppen var faktiskt också riktigt bra. Asså visst hon kan inte gå i en lika bra form i galoppen som traven men hon har verkligen blivit såå fin!! :D
Traven var hur hääärlig som helst och jag är verkligen supernöjd med henne!! :D Det här var typ bästa gången när jag ridit henne på tre delade bettet ;D Om hon ska gå så här bra på lördag på tävlingen så kommer jag VERKLIGEN vara EXTREMT nöjd med henne :) Näe riktigt nöjd är jag. Sen i slutet av lektionen försökte vi ställa igenom henne till vänster och sataan vad hon tycker det är jobbigt alltså :P Hon protesterade lite grann och efter ett tag började det lossna lite och då blev jag glad :D

näe, hoppas verkligen att hon är så här fin på lördag för då kommer det inte vara några problem att få över 60 % :D

aja, nu ska jag hoppa i säng är trött ha det bra puss hejj<3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback