So I'm going home to a place where I belong

Slutade 20 över 10 idag så klockan 11.55 satt jag på bussen ut till ponny skrutt^^, Eftersom det har varit snöstorm typ hela dagen så har det kommit massor av rolig snö så vad passar bättre då än att passa så att galoppträna en stund på banan?

Red på pelhamet som jag ska börja göra när jag galopptränar för att göra det enklare för henne att jobba.

Började med att galoppera fram länge och bara låta henne rulla på i båda varven och sedan började jag sätta mig ner lite grann och plocka ihop henne och sen gjorde vi lite tempo växlingar och galopperade långsida och sedan volt på kortsidan och galoppera långsidan igen och volt på andra kortsidan och sen så tog vi en lite paus och sen så jobbade vi med lite övergångar mellan galopp till trav och det gick faktiskt riktigt bra! Hon brukar ju oftast bli sur och bara slänga med huvudet och sparka bakut då för hon tycket det är jobbigt men hon var riktigt riktigt duktig! Började enkelt med att galoppera ett varv och sedan bryta av till trav och trava ett varv och sen galoppera ett varv igen och när det satt som det skulle gjorde jag att galoppera ett halvt varv och trava halva och sen så minskade jag hela tiden och sen gjorde jag att när jag kom i mitten på kortsidan bröt jag av till trav och travade några steg och fattade sen galopp igen och galopperade till mitten av långsidan och så fortsatte jag så. Gjorde samma sak i båda varven och jag såg till att inte hålla på så länge med det nu ibörjan för att senare kunna göra det ännu längre för att kunna bygga upp hennes styrka i bakdelen:) Övergångar jag ju riktigt bra att träna om man har en häst som är svag i bakdelen och det är också bra för att kunna se till att man har kontroll på hästen:)

I vinter är mitt mål med henne att kunna bygga upp en riktigt bra galopp och jag ska försöka galoppträna minst 1 gång i veckan om underlaget tilllåter:)

aja, nu ska jag fortsätta med en design åt Katta och Madde vi höörs^^,






vet du nån som säljer ett rosa/grönt/blått scapa schabrak? ;p

2010-11-10 » 18:11:47
» Elin

haha jaaha.. jobbigt läge!

2010-11-10 » 19:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback