I need you now

Hoppträningen igår gick väll rätt bra eller det var väll inte hoppträning det var markarbete. Bara bommar och 2 upphöjda sockerbitar typ 30 som man hoppade på bågar med bom framför och bakom och sen rätt upp var det ett litet räcke som man travhoppade.
Det var en nyttig och bra övning för man fick verkligen checka av att hästarna lyssnade fram och tillbaka och eftersom trav bommarna var som på små serpentiner så fick man checka av de i sidorna också.

Tingis skötte sig fint i början men sen när hon började bli trött blev hon väldigt dragig och lite tung i handen och ville inte riktigt lyssna till 100% men jag är rätt nöjd ändå.Förutom att galoppen inte var speciellt bra. Eller den var ju "ren" men hon vägrade verkligen att släppa efter i nacken så hon sprang och stretade emot väldigt mycket men jag orkade inte tjafsa med henne för det kändes lika bra att hålla henne på humör.
Men jag tror faktiskt att jag ska köpa en graman och försöka rida galopparbete med den 1 gång i veckan eller nått sånt för jag tror att det kommer stärka henne jättemycket när hon måste jobba igenom kroppen och hon kommer tycka det är skitjobbigt och hon kommer antagligen att vara jättesur men jag tror ändå att det kommer hjälpa henne bygga mera muskler och att hon får bli starkare. Nu är det ju absolut INTE så att jag kommer spänna in henne bara för att hon ska gå och böja på nacken utan för att hon lättare ska kunna jobba igenom kroppen och stäkra sig själv och jag tror att 1 gång i veckan blir perfekt för henne :)

idag så blev det iallfall en barbacka tur i skogen men skritt och trav och imorn är det ju majas dag så då ska jag passa på att leka skolnörd och plugga jättemycket!! Fast det verkar ju som Becca har lite andra planer om vad jag ska göra imorn så man kanske kan kompromissa lite?^^, aja vi för seee.

men nu ska jag nog soova ha det braa pusshejj<3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback