Poor little thing

Stackars Basse att han alltid ska råka illa ut.

Nu när jag var ute med honom nyss blev han biten av en Amstaff!

Vi var vid fotbollsplanen vid bärnstensvägen och då kom det en tjej som cyklade med en hund och Basse brydde sig inte så mycket om den men sen när de precis skulle cykla förbi så slängde sig hunden mot Basse och drog omkull tjejen som cyklade med honom så hon tappade honom och så flög den på Basse.

Hundjäveln fick in en träff i halsen på Basse och när vi fick isär det så såg man först ingenting i Basses hals så jag trodde först att det inte hade gått hål men sen såg jag att han hade ett tandmärke i halsen som blödde litegrann.
Men jag såg inte hur djupt det var.

tjejen bad om ursäkt massa gånger och förklarade att det inte var hennes hund utan en kompis och att den kan vara lite aggressiv mot andra hanhundar.. Det gjorde ju inte saken bättre.

Som tur var kom pappa hem från garaget precis när vi kom hem så då kollade han mer på hans hals och upptäckte att han hade 2 tandmärken.

Nu har pappa åkt iväg med honom till sjukhuset där mamma jobbar för att hämta lite jodopax eller något annat att tvätta såret med och sen får vi se vad som händer..

Det här lär ju inte göra underverk för Basses rädsla för hanhundar eftersom han kan bli rätt osäker när de kommer en stor hanhund men han brukar aldrig flyga på och nu var det faktiskt den andra som började!

Förbannade kamphundar!! Jag har egentigen inget emot kamphundar men det kändes bara så onödigt!

Men i övrigt tror jag Basse mår bra han verkade glad iallfall när han åkte iväg med pappa...

Stackars Basse :(<3










Står det Tingeling på eran transport? :)

2010-09-08 » 21:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback