Don't leave me like this

Gick riktigt bra att rida Tingis på hippo och jag är väldigt nöjd med henne:) Red på 3 delat och med tanke på hur hon betedde sig innan jag började rida trodde jag att hon skulle vara jättespringig, stark och stel, eftersom hon typ sprang omkring och gnäggade sönder mitt öra medans jag gick bort med henne till ridhuset.

Fick ha hela ridhuset för mig själv också så de var ju ett plus!
Red lite öppnor och slutor längs långsidorna och red skänkelvikningar in och ut mot spåret och hon lyssnade rätt bra. Något stelare och lite dragig i vänster öppnorna men i slutet släppte de rätt bra.
Annars höll jag mig ändå mäst på raka spår.
Galoppen var faktiskt bra den med, trodde hon skulle dra iväg mer än hon gjorde och hon kunde balansera upp sig rätt bra vilket är stor förbättring men jag kände i slutet att hon blev lite trött i galoppen och jag blev trött så jag orkade inte riktigt hålla ihop henne lika bra i slutet av galopperna men hon kunde ändå hålla sig på plats.

Imorn har jag båda hästarna och ska nog rida båda på vägarna om jag inte fortsätter att träna öppnor och slutor med Tingis för att verkligen få loss den där vänster bogen.
Gucci kommer iallafall få gå på vägarna eftersom jag planerar att rida på åkern på torsdag och känna igenom att allt känns bra innan tävlingen fredag lördag!:)
Är verkligen grymt peppad på tävling och ska verkligen sätta fler nollor nu har jag bestämt och de fel vi kanske får ska iallfall inte ha varit mitt fel! :)

Näe jag ska nog sova ska träffa Becca imorn vi höörs :)<3



Usch vilken kantig rumpa hon hade, hon har faktiskt blivit mycke rundare sedan dess! :)
Men hon var iallfall smal där och inte rund som en köttbulle...





ojojoj alltså jag blirjättenervös >.<

2011-08-09 » 23:24:02
» emma

sv: Känner att jag vill spara honom till Surf så att han skulle få ta det lite lugnt med hoppningen:)

2011-08-10 » 12:53:50

Fin blogg:)



Följa varandra via bloglovin?

2011-08-10 » 22:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback