Don't play games it´ll be dangerous

Har hunnit varit ute hos ponnysarna och Maja följde me å red Gucci.
Vi red mäst runt på lite olika vägar och så mycke som möjligt på gräs och Tingis skötte sig rätt bra och var betydligen lungare idag än de andra dagarna men de beror förmodligen också på att hon fick sällskap(A)
Gucci var tydligen också snäll men rätt stark men de är han ju i vanliga fall också:)
Imorn planeras de att fara in till hippo och rida i hipposkogen och trava lite mer där de är superunderlag också så slipper jag tänka så mycke på de:) Hon får ju numera trava 15 minuter så de ska vi utnyttja till fullo:) Ska också se ifall man kan hitta till några backar så Gucci får klättra litegrann!
Vi ska försöka bli bättre på att köra in de till hippo och klättringsträna eftersom båda hästarna verkligen behöver de! Tingis som ska stärka sin bakdel så hon inte överbelastar sig och Gucci som ska bygga muskler och biffa upp sig och bli mer stabili i sidorna:) Man märker att han inte är så stark än när man ska vända honom typ lägga små volter eller vända mot ett hinder att han gärna skjuter ut bogen och blir väldigt stark i sidorna, de var t.ex de som hände i L:cn i stöcke till första hindret då han blev superstark åt vänster och jag hann inte räta ut honom ordentligt..dumma mig! Jag är helt säääker på att vi hade nollat grunden om inte jag hade ridit så fucking jävla äckel cp dåligt!!!

Jag har väldigt höga krav på mig själv och blir jävligt sur och besviken när jag inte lever upp till de och sabbar allt...

men iallfall så skulle jag inte hänga upp mig på de och istället inse att jag har världens snällaste ponny som ställer upp till tusen trotts att jag är en idiot!!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback