Not like is use to be

Okej de här är då mitt första tidsinställda inlägg och jag tänkte börja med att lägga upp nya mål inför de här året.

Hade ju helt andra mål i början av året men eftersom Tingis blev skadad och jag har fått Gucci så ska jag göra om de lite grann:)


Mål med Tingis 2011

1. Hon ska komma igång igen

2. Om vi hinner, starta några klasser och få bra rundor igen.

3. Stärka hennes bak muskulatur så hon inte lägger sig på fram.

De där känns som de 3 viktigaste målen just nu!
Andra små mål är att vi ska träna mer bom arbete, galopp bommar, cavaletties, studs och sånt som också stärker.
Ett mål jag hade med henne till i år var ju att rida fler L:a och kvala MSV men nu när hon har varit skadad så kommer jag få skjuta upp de till nästa år. Vi kommer nog inte hinna starta någon L:A i år, kanske i slutet om vi har tur.

Mål med Gucci 2011

1. Stärka han och bygga muskler.

2. Få bra rundor i L:D och L:C och eventuellt debutera L:B

3. Han ska bli starkare i dressyren, kunna arbeta lite mera fritt och hålla en stadig form i alla gångarter. Börja rida lite mer skänkelvikningar, lära honom rygga och påbörja galoppombyten.

De där känns som de mäst akutella målen för honom jusst nu. Såklart också att jag vill lära känna honom bättre och att han ska börja lita mer på mig:)


Så då var de gjort!

Själv så har vi nog nyss landat i Barcelona och här ska vi vara i en dag tills vi kliver på båten ;)








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback