Hit and run than I'm gone

Sverige 3a igår inte dåligt :)

Idag så hoppade jag Gucci på banan och de gick rätt bra faktiskt:) Hoppade en liten bana med väldigt varierande höjd och de gick väll rätt bra ändå, han vill gärna krypa nära på räcken och då hinner han inte upp ordentligt och river istället men bortsätt från de så hoppade han riktigt fint å så :) Hoppade några språng på 1m en oxer ur ganska snäv sväng och de blev svårt för honom för han fick verkligen ta i över hindret och en gång gjorde han värsta kaninhoppet haha jag flög typ en halvmeter över sadeln och tappade nästan tyglarna och sen så med en graciös duns landade jag i sadeln igen, han är så snäll och duktig lillskrutten. Sen sänkte vi ner de till 90 och sen hoppade vi en liten bana med 90 som högsta höjd och 60 som lägsta, vi har bara hinderstöd så de räcker till ett räcke och en oxer så resten var dubbla cavalettis som blir ungeför 65-70cm höga och sen satte vi en bom på en pall så de blev kanske 50-60 :) Men han var duktig men fick ganska många nerslag på räcket eftersom han inte riktigt lyssnar på mig och kryper nära. Men annars är jag nöjd och det ska bli spännande på banträningen/klubbisen nästa helg:)

Jag kanske inte har berättat de men nästa helg har vi banträning/ klubbtävling så då ska jag hoppa 80 med Gucci och 90 med Tingis och sen eventuellt efteranmäla till 90 med Gucci :)

Sen helgen efter de är de träning för Emma Emanuelsson igen och antingen tränar jag Gucci eller Tingis då ( Maja ska dressyrtävla på SURF lördagen efter så beroende på vilken av de hon ska tävla kommer jag ha på träningen )
Sen helgen efter de är de åker jag och Pappa till Kågedalen med Gucci och tävlar L:d L:c (Tingis får stanna hemma då) Och helgen efter de är det tävling i vindeln där jag tävlar L:C med Gucci på fredagen och L:c L:B+5 med Tingis då de också är Div 1 laget omg 2 :) Nu är jag faktiskt arg på henne så nu får hon ta och skärpa ihop sig och börja lyssna på mig! Jag har satt henne på hoppförbud nu tills klubbisen och hoppas på att hon kommer vara ordentligt hoppsugen då :)

Jaaa, de var lite om de som händer innom den närmsta framtiden så de är ganska mycket som händer just nu :) Men det gillas!!

Maja ska iallfall ha Tingis idag så de har åkt iväg in på dressyrträning och man får väll hoppas att hon sköter sig, Tingis alltså :P<3

Näe nu ska jag hitta på nått att göra vi hööörs pusshejj<3






söt bild & fin blogg!:)

2011-05-16 » 10:15:03
» Linn

vilken fin blogg design du hade här :P

2011-05-16 » 14:06:14

sverige kom 2a :)

2011-05-16 » 14:13:54
» lina

på klubbisen, det är bara två höjder/ryttare :)

2011-05-18 » 10:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback