I wont forget you

Hoppträningen idag gick väll sådär. Fick igenom det som var problemet sist men det största problemet är kvar.
Att han är typ omöjlig att reglera i galoppen. Antingen springer han snabbt eller så springer han snabbare-.-'
Han tar inte halvhalterna och kommer man in fel på en linje eller likande så är det i stortsett omöjligt att fixa till det.
Ska byta bett på honom, för han funkar verkligen inte på gummi jaktstången längre.
Nästa träning ska jag pröva byta till pelhamet.
Känns egentligen inge bra att behöva byta till skarpare bett men förhoppningsvis kan jag vara mycket mjukare i handen eftersom nu kan man inte vara mjuk alls, jag har blåsor i händerna efter idag..
Men det som behövs på honom är mer dressyr trim och träna honom stark så han orkar bära sig i kortare galopp.
ju starkare i kroppen han blir destå mildare bett borde jag kunna använda.
Så var det ju med Tingis.
Förut hoppade jag och red väldigt mycket på  gummi jaktstången för hon blev för stark på mildare och nu kan jag hoppa och rida henne på vanligt 3 delat och det känns super.
Så man får väll hoppas att det blir likadant med Lillen:)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback