When hope is fading out you can trust me I'll be there

Mamma och Maja tar ponnysarna idag då jag direkt efter skolan ska fara å jobba, pappa är magsjuk så då får jag hoppa in, men det är alltid kul att jobba! Haha pappa du får vara magsjuk lite oftare tycker jag ;)

Fick ju lite frågor om solarium och det finns ingen åldersgräns på det, man behöver inte smörja in sig och är det första gången man solar bör man inte göra det så länge, speciellt inte om du lätt blir röd och bränner dig, jag brukar väldigt lätt kunna bli röd men har långsamt trappat upp det men jag brukar aldrig sola mer än en kvart. Solarium tar ju på mycket mer än att vara ute i solen så man ska inte sola speciellt länge. Det brukar finnas broschyrer inne på solariumet med rekomendationer om hur du ska sola. Man betalar vanligtvis med tior och det gör man inne i själva rummen man solar, det är som en automat man stoppar pengarna in och sen efter ett tag startar solariumet och då är det bara att hoppa in:) Det finns skydds koppar man kan ha på ögonlocken också som man kan sätta på för att undivka strålningen i ögonen:)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback