Don't give up I'm working it out

Blev upp tidigt idag eller aa klockan 8 känns otroligt tidigt när man har blivit van att sova till halv 12^^
Men iallfall så blev det att köra in till hippo med ponnysarna och rida igenom de där.
Jag red ju Tingis då (som vanligt) och Maja red Gucci.
Började med att skritta fram väldigt länge och rida mycket skrittjobb i början och försökte få henne att lossa i sidorna med lite öppnor, slutor, små volter och serpentiner och vid varje böj så gjorde jag en volt. Gjorde sen likadant i traven ett tag innan hon fick en ganska lång skritt paus och sen började jag galopp jobba, mest bara raka spår men la några volter också och hon lyckades faktiskt göra en riktigt bra galopp sluta i ena varvet!
Sen stod de ju 2 små hinder på en linje och jag jag tyckte det passade bra att skutta lite grann^^
Först på typ ett räcke som var kanske 50 och en oxer på kanske 50-60, haha det var verkligen superkul att hoppa plutt hinder igen och jag tror inte jag har hoppat sedan surf tävlingen.
Tingis tyckte iallfall de tvar superkul att få skutta och man kände att hon laddade ganska mycket trotts att det bara var små plutthinder, haha men det är ett bra tecken, hon är på G igen!!:D
Planerar att låta hästarna vila imorn och jag ska försöka klippa båda 2, det behövs verkligen!
Det kommer förmodligen ta typ hela dan och jag kommer nog fåå ganska mycke kramp i armarna men men det behövs göras förr eller senare, om inte kanske jag rakar bara Tingis imorn och Gucci på måndag eller nått, vi får see^^,
Okej långt inlägg med mycket text och sen går det ju inte att göra stycke indelning på den här datorn vilket suger men jag hoppas att ni som orkade läsa inte stör er såå mycke^^






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback