Falling through

Hoppträningen idag gick verkligen super med båda, är riktigt nöjd!

Började hoppa Tingis i första gruppen. Bi började hoppa fram på 4 studs på ena långsidan i båda varven, bara låga sockerbits cavaletti. Det gick bara bra och jag får hela tiden tänka på att inte ta i henne och låta henne va och springa på. Sen hoppade vi en snäv sväng från kortsidan snett igenom till ett räcke och sen på båge ner mot andra kortsidan en liten kombination. Hade också en linje räcke räcke med låda under på ena långsidan och på ena snett igenom en trippel. Tingis var iallfall väldigt pigg och glad och tyckte allting var superkul och jag fick hela tiden försöka låta bli att plocka i henne eftersom hon går som bäst när hon får springa trotts att jag verkligen vill ha kontroll och låta henne gå sammlat mot hinderna som hon faktiskt kan. Men icket, mer galopp och mindre kontroll på henne ska det tydligen va, haha jag som har kämpat med att få kontroll!
Sussi tyckte jag skulle pröva betsla ner henne i hoppningen vilket känns väldigt risky så nästa träning blire å hoppa på vanligt 3 delat, haha det kan ju gå hur som helst!!

Sen red jag ju Gucci i andra gruppen och vi red samma övningar. Men på honom är det verkligen tvärtom, ha kontroll, och vara samlad men med tryck. Men Lillen skötte sig iallfall superbra och var jättelydig och lugn och var inte alls speciellt stark, väldigt glad och sammatbetsvillig men väntade ändå på mig så jag fick leda honom rätt:)
Hade verkligen inte förväntat mig att han skulle vara så duktig jag trodde han skulle ha psyk och vara cp stark och bara rusa omkring men kanske har allt vi tränat på under förra terminen verkligen landat nu? För han var verkligen sååå fin!:)

Blir ju dock ingen film eftersom filmkameran verkar vara spårlöst försvunnen-.-'
Måste hitta den till nästa träning!
Men iallfall ska nog sova snart vi hörs nån gång imorn <3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback