Gucci i Vindeln

Ibland blir det verkligen inte som man har tänkt sig alltså!
I L:cn så kändes han fin på framridning och framhoppning och sen inne på banan så känns allting huuur bra som helst tills 4an då jaa, asså jag vet inte riktigt vad han höll på med egentligen det var som om han försökte kliva rakt igenom hindret och jag klev helt enkelt över det..
Var helt enkelt bara att ladda om till L:bn men på framridingen så känner jag att något inte stämmer och kan snabbt konstatera att han känns oren i höger fram.
Strök mig och sen fick vetrinären kolla igenom honom, så vi sprang med honom, klämde på hans rygg och böjde igenom både kotor och knän och kom fram till att han har en liiiten sträckning/överansträngning i vänster bak ( När det är något så blir det ju nästan alltid diagonalt )
Så nu ska han skrittas en vecka och sen är det bara att köra på igen.

Kan ju förklara varför han uppfört sig lite konstigt i helgen och blivit lätt frustrerad och studsat omkring lite. För har ju hela tiden känt att jag inte riktigt fått upp trycket i honom att han bara vill springa på och att när vi fått något stopp på framhoppningen har han blivit väldigt frustrerad och studsar omkring vilket är olikt honom. 
Men det känns väldigt bra att jag kände det så fort och att det bara är så lite som en överansträngning/sträckning för det bevisar ju också att han verkligen talar om när någonting är fel.
Men förutom det är han en frisk och kry liten 8 åring så allt känns bara bra ändå!:)
Nu får han skritta en vecka och så lär han vara fit for fight igen till Vännäs och laget om 2 veckor!:)
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback