Gucci L:c i Stöcke

Det här måste va varit det absolut värsta vädret att ha tävling i någonsin! Det har ösregnat hela dagen och blåst orkan storm!! Jag har gått omkring i en tröja med tre tjockjackor över och 3 par byxor, tjocksockar, vinterstövlar och halsduk. Helt galet!

Gucci kändes jättepigg och fin på framridningen/hoppningen. Han lyssnade jättebra var jätte positiv trotts att underlaget såg ut som en sjö samtidigt som det ösregnade. Vi fick till några riktigt bra språng på framhoppningen och allt kändes super. Inne på banan fortsatte allt att gå super och jag red noga, bra vägar, tänkte på att sträcka upp mig och stötta honom och det resulterade i en dubbelnolla och vinst!:D
Det var nästan ingen som hade gått till omhoppning så det enda jag tänkte på var att rida långa bra vägar och det gav resultat! Så otroligt nöjd med honom, känns jättebra inför imorn!:)

För Tingis och Elvria gick det också jättebra! Jag var så sjukt nervös innan för hur det skulle gå men hon skötte sig jättebra på framhoppningen och inne på banan också. Hon tjurade inte en enda gång och såg jätteglad och taggad ut, trotts det äckliga vädret som hon brukar vara känslig på! De nollade grunden utan problem men sen i omhoppningen fick de lite dålig väg till en kulvert som Tingis tittade på och Elvira var inte beredd när hon stannade så hon dök ner i leran(A) Men hade hon bara varit mer beredd och ridit på henne så hade hon hoppat utan problem! 
Jag är verkligen huur nöjd som helst och det känns så himla skönt att se att hon faktiskt kan gå runt, jag visste väl att hon skulle gå runt med någon annan!
Hon ska få hoppa henne imorn också i L:cn :)

Själv hoppar jag L:c L:c+5 och hoppas på att det går lika bra som idag, L:cn är ju stöcke cupen som jag leder eftersom jag vann igår så morgondagen känns lovande, plus att då ska det inte regna heller!:D
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback