Gucci L:c L:b i Vännäs

L:c

Hade verkligen inte bråttom att rida fram eller någonting eftersom jag startade näst sist och hade massor av hästar framför mig.
Red fram honom och kände att han lyssnade fram tillbaka och åt sidorna och det kändes riktigt bra:)
På framhoppningen kändes han också riktigt fin och taggad och han hoppade jättefina språng och det kändes enkelt för honom.
Inne på banan sen kändes allt jättebra! Han lyssnade fint och han hoppade fina språng och vi kom bara nära på 1 hinder. Han strulade lite i galoppen i början med lite felgalopp och korsgalopp men sen så släppte det och han bara rullade på. Blev en dubbelnolla som också räckte till en vinst!:)

L:b

Han var fin på båda framridning och framhoppning, han lyssnade bra och allt kändes jättebra!:)
Inne på banan sen så petade han första-.-' Det kändes faktiskt surt då vi faktiskt kom bra på hindret men han lyfte helt enkelt inte på fötterna. Sen strulade han lite i galoppen till 2an men hoppade ändå fint och fortsatte bra tills 7an, en ganska stor oxer när jag är dum nog och börjar göra massa halvhalter så vi fick ett stopp där. Men det var verkligen bara mitt fel eftersom jag skulle ha gett fan i att peta i honom. Blev helt enkelt att ta om det och han strulade i galoppen igen och jag blev lite arg på honom men vi tog oss över och sen så tappade jag känslan lite grann och kom in nära i kombinationen och sen kom vi nära till sista som var 9an så vi petade den också.
Men jag är fortfarande nöjd med honom, jag måste bara bli bättre på att hitta känslan och sluta fatta dåliga beslut, vi jobbar på det helt enkelt!:)

Imorn så blir det att åka dit igen och hoppa en L:c och jag hoppas såklart på en superrunda och en till rosett, han känns verkligen på G nu så det känns jättekul!:D





Grattis va kul!!

2012-05-13 » 17:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback