It's the way things are suppose to be

Klev nyss upp och jag vill bara lägga mig i sängen och gråta. 
Det snöar ute. jättemycket. det har snöat kanke 1 dm och det bara fortsätter vräka ner. 
Vad hände med våren? helvetes jävlar alltså!!
 
Micke träning dag 2 idag då och hoppas på att det går bättre idag, eller aah så mycket bättre som det kan gå på hackamore, men det är värt att testa!
 
Om jag rider en het/ väldigt pigg häst skulle jag tänka på att hålla en mjuk och låg och stadig hand, försöka sitta tungt och avslappnad, sen skulle jag även prata med de för en het/ väldigt pigg häst kan lätt bli okoncentrerad på ryttaren och genom att prata med den kan man försöka bryta deras fokus på annat och istället bli mer uppmärksam på ryttaren.
Samtidigt skulle jag nog försöka hitta på lite övningar som tvingar den att tänka, mycket att man svänger omkring typ massa serpentiner och volter, snett igenom och bara allmänt kringla omkring lite grann för att få den att måste koncentrera sig vars den ska och på så sätt börja slappna av lite mer :)
 
Näe nu ska typ krypa ner i sängen igen, sakna min pojkvän och hata på snön.
 





Hej jag tänkte fråga det här med moppe provet. Måste man skriva svaren på papper själv eller finns det alternativ som man kryssar i ? =)

2013-04-07 » 15:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback