Im gonna find my way

Är riktigt nöjd över hoppträningen idag!
Började med lite lydnadsövningar, som att hoppa på en liten volt, hoppa 4 små hinder på rad med ett kort galoppsprång imellan för att senare kunna växla upp tempot till "riktiga hinder" och sen hoppade vi kortare bana.
 
I början var han väldigt stark och ofokuserad så jag fick försöka vara lugn och tydlig med honom och tillslut kändes han med mig.
 
Vi körde en övning där vi skulle hoppa de 4 små hinderna, sen vända till trippel, hoppa små hinderna igen, vända till ett räcke och sen hoppa små hinderna igen och vända på en oxer. Gick riktigt bra de 2 gångerna vi körde den och man fick verkligen tänka på att hålla ihop över små hinderna och sen växla upp tempot mot "de riktiga hinderna" och han lyssnade så fint. 
Hoppade sedan en kortare bana 2 gånger på 1m med lite svängar och att tänka på att räta upp sig och räkna galoppsprång och hitta rytm och det gick huur bra som helst och han lyssnade grymt bra! :)
 
Avslutade med 2 språng på 110 på trippeln, första gången så backade jag in lite förmycket vilket gjorde att vi klev av jättestort men på något sätt lyckades han klara hindret utan problem ändå, haha lilla skrutt ponny!
Tog om det direkt efter och fick då ett perfekt språng som kändes helt magiskt^^,
 
Är verkligen jättenöjd med honom det är sånna här träningar det känns som om man kan höja hinderna hur mycket som helst och vi skulle bara flyga över alla lätt som en plätt!
 
Åh vilken fin ponny jag har!!^^<3
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback