Come closer

For ju in till hippo igår och hoppade lite, ställde upp 3 hinder, en oxer och ett räcke på varsin långsida och sen ett litet räcke på mittlinjen.
Jag tycker personligen att det är svårare att få till ridningen när man rider innomhus eftersom hästarna inte riktigt får samma push som när de är utomhus,men det gick iallfall bra, fick verkligen tänka på att sitta upp genom svängarna, hålla i honom försöka ha ett jämnt tempo och bara sitta kvar hela vägen.
 
Satte ihop en lite bana på dessa 3 hinder med räcket på 105, oxern på 110 och räcket på mittlinjen kanske 80, bara som liten lydnadssak.
 
Han hoppade sjukligt bra språng och sköt mig nästan ur sadeln flera gånger och han hoppade allting med lätthet!
Min fina fina<3
 
Sen blev det ner till stan för att möta upp Älskling och Sebra och se Insidious 2 som var riktigt bra, skräckfilmsfegis som jag är gömde jag mig kanske lite mer i halsduken än såg på filmen hehe...
Blev att ta bussen hem sen och se på El Dorado innan jag totaldäckade i sängen.
 
Klev upp vid 12 imorse och for hem och red fina grå i skogen i 45 minuter, han var pigg och glad och verkade tycka de var skönt att komma ut å röra på sig :)
 
Idag är nog en halv slapp dag men förhoppningsvis blir det lite gym och svänga förbi coop och hämta ut mitt paket som jag beställt, hihi spännande ^^
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback