And then we found something better

Guud så fin min lilla ponnyplutt har varit i helgen! Micke är som vanligt supergrym på att lägga träningarna och de här träningarna kändes perfekta!
 
Dag 1 jobbade vi mycket med lydnad, korta galoppbommar och en kombination och linjer. galoppbommarna gick inte så jättebra, Gucci var väldigt pigg och lyssnade inte så bra tillbaka, han har dessutom svårt att korta så vi fick traggla det ett tag innan det satt. Sen kom Micke på den finuliga tanken att spänna om tyglarna så det blev en mer gagbetts effekt. Helt plötsligt hade jag ingen häst i handen och jag kunde rida utifrån sitsen precis som jag ville. Han lyssnade superbra tillbaka och han hoppade jättefina lätta språng.
 
Dag 2 fortsatte vi jobba på lydnaden med galoppbommar och små hinder samt linje med kombinationer. Han var suuperfin idag också, lyssnade bra på sitsen och bromsen. Det är en skön känsla att få bestämma själv hur jag ska lägga honom utan att han drar. Han hoppade jättefina språng idag med och vi avslutade på en lagom höjd på runt 1m.
 
 
Nu ska jag fara till jobbet och beta av ett 4 timmars arbetspass, alltid bra med lite extra klirr i kassan!
 
gammalbild
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback