Failiur is not an option it's a choice

Är precis hemkommen efter en träning med Meja och oj så svårt det var idag men verkligen superkul och lärorikt!
 
I början av passet kände jag att jag redan hade bättre koll på vad jag behövde göra och hur hon fungerar så hade ett bättre tryck och tempo i henne  och ramade in henne bättre. Hoppade lite linjer, samma som förra veckan fast åt andra hållet och det kändes bra det med. Sen satte vi ihop allt till en bana fast med lite fler hinder. Första gången jag hoppade bana med henne, och det var en riktigt svår bana också där hinderna kom superfort, på relaterade linjer och man var hela tiden tvungen att tänka. Jaa det blev kanske inte världens snyggaste runda direkt då det blev lite för mycke plock i handen och ibland tappade jag benen så blev lite orytmiskt på vissa ställen men ponnyn ställde upp ändå och var hel schysst! Fick hoppa några saker och då försökte jag att inte plocka så mycket i henne utan mest bara var stadig och hålla om och då gick det mycket bättre!
 
Lär mig verkligen något nytt varje träning och det är superkul att få rida något annat än sina egna hästar. Man rider verkligen aldeles för lite hästar, om jag fick bestämma skulle jag rida minst 3 olika varje vecka, enbart för att utvecklas personligen ^^
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback