That's all I ask for

Blev ändrade planer inför dagens ridpass då jag fick reda på att jag jobbar på söndag och missar min hoppträning så bestämde mig för att hoppa idag istället så blev att fara till stöckes ridbana.
 
La fram lite galopp och travbommar som jag jobbade med i början av passet. Han fick komma tillbaka ganska ordentligt till galoppbommarna och han lyssnade ganska bra på det faktiskt även om man märkte att han tyckte det var jobbigt.
 
Sen så började jag hoppa på ett räcke som stod snett igen med kort ansatts så att han snabbt skulle komma igenom i svängen, inte skjuta ut bogen. I början fick man vara väldigt tydlig med att få in bogen men sedan kom det mer och mer automatiskt.
Hoppade på de från båda varven varav ena hållet med kortare ansats och ett med längre där man fick våga sitta tillbaka och galoppera på innan man fattade sitt beslut hur man skulle lägga honom. Hoppade även en oxer som också låg snett igenom med kort ansats men den stod i hans bra varv så där kom bogen in mycket enklare.
 
Hoppade lite på en 8 volt och avslutade med att plocka upp räcket och jag tror att det landade på 115 och han klippte det utan problem, allt handlar bara om att lägga honom rätt och ge honom bra förutsättningar,  men det är ju inte lika lätt som det låter dock ^^
 
Bebis Gucci^^
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback