Tumbling around

Då har man precis gjort bort filosofiprov nr 2 och det kan ha gått precis hur som helst, grejen med filosofi är att man kan tro att de menar en sak men egentligen menar en heeeelt annan sak, så jag får väl helt enkelt hoppas på att min hjärna sammarbetade med mig.
 
Igår så var det ju hoppträning och blev att träna Iddy, Idag var det fokus på basic grejer så som tempo, hitta avstånd och känna att hästarna är uppmärksamma. Gjorde övningar som studs, travhoppning, galopp bom före hinder och sånt där.
 
Det var en annorlunda upplevelse att hoppa Iddy, hon är ju väldigt mycket ponny i sina gångarter och har ganska kort steg så man får se till att hålla igång tempot och steg längden hela tiden. Men det gick bättre än vad jag hade förväntat mig, man kände väldigt snabbt vad som behövdes göras det var väl nån gång jag missade att checka av halvhalten och vi kom lite nära men annars så gick allting bra och det kändes väldigt okomplicerat, det är svårt att hitta en ponny som är så schysst och ärlig som henne, verkligen en liten guldklimp!
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback