I couldn't care less

Blandad helg men är ändå överlag nöjd.
 
Igår så valde jag att hoppa L:dn före L:cn och det gick bara bra, han hoppade fint och det kändes lätt och han var positiv. i L:cn så fick vi ett pet på 2an som likabra hade kunnat ligga kvar, sen så fick vi ett stopp i omhoppningen för att sprang iväg lite genom svängen och jag fick inte in bogen ordentligt men det var helt mitt fel. Annars hoppade han superfint och han kändes positiv och glad^^
 
Idag så valde jag att hoppa på pelhamet efter vissa diskussioner, där jag starkt antydde att han inte funkar på 3 delat pelham medan en annan sa att det gör han visst.

Kan bara konstatera att jag hade rätt, på pelhamet blir han stark, springig, hänger i handen, tar inte halvhalterna, drar genom kurvorna och allt blir helt enkelt dåligt. 
Kändes lite tråkigt att behöva "missa en klass" för att bevisa att jag hade rätt men nu är det gjort och då slipper man tjaffsa över det.
 
Hur som helst känns Gucci superfin och positiv!^^
 
 





» jenny

Har du provat rida på Kimblewickbett? jag vet att han fungerade ganska bra på ett tvådelat sådant när han stod hos oss! Dock föredrog jag att rida honom på tränsbett ;) P.S kul att fortfarande följa er!! Med vänlig hälsning jenny

2014-09-24 » 13:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback