Akihabara

Första delen av bilder från Japan!!
Hoppas ni inte har något emot mobilbilder (A)
 
Vi åkte till Akihabara första dagen, det var verkligen en mäktig känsla! Eftersom alla våra elektronik prylar som mobilladdare, kamera laddare och sånt där inte fungerade i deras eluttag så åkte vi dit för att köpa en adapter och helt enkelt uppleva allt akihabara hade att erbjuda!
 
När vi kom dit på dagen var gatorna avstängda för bilar så man kunde gå även där!
 
Man säger ju inte direkt nej till lite fika ;)
 
 
I en av byggnaderna hittade vi en Purikura photobooth, vi hade dock inga mynt för att ta egna bilder men vi roade oss med att klä ut oss i kläderna som man fick pröva^^ Alla som sett Naruto och känner till Dragon ball kommer fatta^^
 
 
Det fanns maaassor av butiker som sålde modell figurer och man blev lika exalterad varje gång man stötte på dessa, jag skulle lätt vilja köpa massor av de och ha som prydnad i mitt hem, dock vågade jag inte köpa med mig ifall de skulle gå sönder i väskan ;(
 
 
Det blir mörkt väldigt tidigt i japan ungefär runt 5 blir det mörkt men akihabara får verkligen visa upp sin vackra sida då!
 
Sånna här vending machines finns det överallt i Japan, i princip vid varje gatrhörn, där kan man köpa alltifrån drickor, till cigaretter och alkohol, väldigt användbara där man var ute och promenerade mycket och blev törstig^^
 
Sen slog vi oss ner för att äta, beställde in en skål med ris och kött samt en öl, vilket gick på ungefär 50 spänn^^
 
en stor skylt som fanns i ett av varuhusen^^
 
Det var en del bilder från första dagen^^





Hej!
Kul att se bilder från er resa! När var ni där? Åker igen i april, längtar, som alltid, ihjäl mig!

2015-01-09 » 09:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback