Run for it

Nu är jag hemma och planterad i soffan för resten av kvällen.
 
När jag kom hem från skolan så blev det att direkt byta om och fara och rida Rocket i skogen.
Han var verkligen otroligt snäll och man kände sig väldigt trygg på honom ute fast det kom några bilar och vi red över en bro över E4an där det körde tungtrafik under och han brydde sig inte.
Underlaget var ju lite halvtaskigt men inne i skogen kunde man ändå trava litegrann, blev mycket fokus på att han skulle ta skänklarna då han gärna trycker ut till vänster och att han inte ska gå och fuska sig i formen utan verkligen bära upp sig själv ordentligt. Avslutade med att böja lite i sidorna och då protesterade han ett tag men släppte efter lite i taget. Han har ju inte gjort så mycket i vinter så konditionen är inte på topp och han blev ganska svettig. Men han verkade väldigt nöjd efteråt och undertiden då han frustade väldigt mycket.
Verkligen en jättefin häst som med lite arbete nog kommer kunna bli riktigt trevlig!
 
Gucci fick sig en vilodag idag, det förtjänar han verkligen!
 
Känner mig faktiskt väldigt nöjd över den här dagen trotts att skolan började, men nu är det bara att hålla modet uppe dessa veckor som är kvar!
 
Jajuste jag, slängde i lite lila hårfärg i topparna för någondag sedan, känner mig mycket nöjd med resultatet!^^
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback