Snubbel ponny -.-

Jahapp blev ingen ridning idag eftersom Tingis hade lyckats trampa sig på BÅDA bakbenen -.- hon var inte halt eller så och hennes ben var inte svullna men ena benet var liiiite varmare och det räcker för att jag inte ska rida henne. Visst det kanske är lite fånigt men jag rider inte henne om hon känns ojämt varm. Så det blev att tvätta med jodopax och smörja på med någon salva som jag fick låna av Signe :)
Sen så släppte jag ut henne heeelt naken!! Fri från alla innetäcken och ute täcken :D Hon verkade tycka det var skönt tt få gå ut naken en stund :) efter kanske 1½ timm tog jag in henne igen eftersom jag ahde insläpp :)
Då fick hon sin mat och jag borstade på henne ganska länge :) Använde ALLA borstar jag har vilket är 3 stycken vanliga rotborstar och 3 ryktbortstar och sen 2 stycken ansiktsborstar :) Hon blev skinande blank och fin :) Men hon har blivit jättegrå på senste tiden så nu ser hon typ ut som en mörk/grå fux.. Vill ju att hon ska vara riktigt röd ju!! inte grå!! :O
Förhoppnings vis blir hon rödare fram emot sommaren:)

Vet ni vad jag ska göra nu!!?
Jag ska fara ut och springa!!!

Jag har typ inte tränat på över 1 månad så det här kommer inte gå bra.. Sist jag tränade cyklade jag i typ 20 minuter och sen blev det så tråkigt att jag slutade.. Men nu ska jag på allvar komma ut och röra på mig. Nu kan man ju ändå börja springa ute och då tänker jag göra det. Det är faktiskt mycket roligare att springa utomhus än att cykla på en tråkig tränings cykel och man kommer ändå ingenstans..

Så nu sitter jag här med världens fulaste flätor i håret eftersom mitt hår blir helt CP ifall man sätter upp det i en toffs och sen har jag på mig en långärmad skrynklig tröjja eftersom det kommer bli för varmt att springa i tjocktröjja.
Väntar mäst bara på att maten ska landa i magen och sen bär det iväg!! ;)
Wihooo önska mig lycka till :D<3

 Snygg eller INTE!!! :O





Hejsan :D Snygg blogg =D Händer idag då?

2010-04-14 » 19:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback