To my heart stops

Nu blir jag faktiskt irriterad!

Varför har vissa männsikor så svårt att acceptera att man ibland har bra självförtroende? Vad får man ut att trycka ner andra? Känner man sig bättre på något sätt då eller?
Ja, jag har en väldigt bra balans när jag rider och bara för att jag skriver det så måste såklart någon störa sig på det! Och sen så fattar jag väll med att man inte bara kan slänga sig in i en bana på 120 och bara åka med! Jag är inte dum i huvudet!
Men nu hoppade jag INTE så högt i söndags för Tingis är inte igång helt och det var första hoppningen på 2 veckor 3 om man räknar med att det var markarbete sist! Jag vet att man ska hjälpa hästen hela tiden och att man ska jobba tillsamman för man kan INTE bara åka runt och styra och hålla i sig över hinderna och låta hästen sköta allt själv. På 70-80 kanske man kan åka runt och styra beroende på vilken häst man har men man kan inte det på Tingis!
Jag har ridit i snart 8 år och tävlat i 3 år och ska nu in på mitt 4:e tävlings år och jag hoppar precis hur högt jag känner att jag och Tingis klarar av och sen ger jag fan i vad andra tycker! Om jag vill hoppa 30cm eller 140cm är väll min ensak och jag skulle väll antagligen inte vilja hoppa en bana på 120 om jag inte trodde vi skulle klara det? Då är det ju inte ens någon mening med att försöka om man redan vet att man inte kommer klara det!?

VARFÖR skulle jag vilja hoppa sönder min ponny egentligen? Jag är väldigt försiktig med henne och jag skulle ALDRIG försöka mig på något med henne som vi inte skulle kunna klara eller innebär risker för henne. Jag har haft henne 1 år och snart 4 månader och hon har inte varit skadad någon gång! Tingis är en frisk ponny och har hela livet framför sig så VARFÖR skulle jag då försöka förstöra det?

Blir så jävla förbannad på människor som inte tänker innan de skriver + att om det ni skriver är så jävla viktigt att jag ska få veta varför kan ni inte bara stå för det med namn istället för att kommentera anonymt?


Jag och Tingis 115cm




Her Bright Skies - Causing a Scene





Vad duktig du är på att rida! :)

2010-12-07 » 18:39:43

fin blogg!

2010-12-07 » 18:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback