Hemma från stallet och skolan

For ut till stallet vid halv 3 och mockade hagen och fyllde nytt vatten åt Tingis och Leo. Myste också med Tingis i solen och pratade med henne.

Tog sedan med henne på en promenad mot sjön och där ställde jag henne för att få beta på en ganska stor gräsplätt. Där stod också Greta, en av ute hästarna så då stod där och åt i sällskap :) Det var verkligen gaalet mycket mygg/knott/allmänt äckliga bitande saker där så efter kanske en halvtimma gick vi tillbaka till stallet så hon fick beta där i ca en halvtimma.
Då ringde mamma och sa att hon nog kommit på vad det är för fel på Tingis :)

Vi tror att Tingis har fått en liten korsförlamning. Och nej korsförlaming är inte bara när hästen lägger sig ner och typ inte kan resa sig för en korsförlamning kan vara allt ifrån en liten stelhet efter ett träningspass till att hästen inte kan resa sig.
mer om korsförlamning finns att läsa HÄR :)

Så om det är det blir jag verkligen jätteglad för då vet jag att det kommer gå över snart :)

men vi ska somsagt gå promenader med henne och låta henne röra på sig och hon får inte äta någon kraft :)

Anna E som är utbildad hästmassör masserade henne lite på bakdelen och när man tryckte som uppe vid korset så tyckte hon att det var lite obehagligt men det började släppa liite ju mer man höll på. Sen linementerade jag henne över korset och länden och sen fick hon på sig sitt fleece fodrade regntäcke :)

Sen hämtade mamma mig och vi for vi upp till skolan för Majas klass hade typ klassfest nu innan skolavslutningen och vi körde brändboll barn mot vuxna. På något sätt lyckades vi vinna men jag tror det var vääääldigt mycket fusk bakom det :P

Sen gick jag hem :)

Lyssnar nu på Sonic Syndicate - Powershift och Burn this city <3<3

aja, nu ska jag kolla bloggkoll ^^,

hoppas alla har haft en bra dag iallafall <3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback