Träning

Hoppträningen igår gick inte speciellt bra ;/ Ibörjan gick det väll ganska bra men sen tjurade hon helt ihop... Men sen efter ett tag fick vi genom det och då gick det bra igen. :)


Idag så blev det barbacka i skogen först och sen lite trav och någon galoppfattning på banan. eftersom det inte går att rida den vanliga vägen genom skogen så måste man rida över vägen och det gör jag ju helst inte själv..  Men jag hoppas att på Onsdag kunne fara ut med någon och kanske träna lite intervaller :)
Intervaller är väldigt bra för att få upp kondition och stärka galoppen :)
En annan bra konditions träning är att skritta mycket. Visst låter det konstigt men det är jättebra för konditionen att skritta ofta och länge :) Något som stärker musklerna och bygger muskler är att klättra mycket i branta backar. Det är ju tråkigt att vi inte har några bra backar att klättra i här.. Bara massa mini backar som knappt räknas som backar :P Men i sommar kommer det bli mycket intervall träning iaf :)
På Torsdag ska hon ju vila och sen Fredag blire nog bana eller skogen och på lördag blire skogen :)

Har inte kunnat uppdatera förän nu eftersom lovet är slut och jag åker till stallet direkt efterskolan :)
Aja, nu ska jag gåå ha det braaa<3






Varför vill du inte rida vägen själv? :P



2010-03-15 » 18:33:34

Hur gör du dina intervallövningar? :D

2010-03-15 » 19:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback