I never knew that I could walk away

Hoppträningen med Calle gick rätt bra:) Var lite svårare den här gången eftersom nu fick jag lägga han på hinder själv utan stöd av upphöjd galopp bom framför som de var förra gången:) Hoppade på en S båge och första gångerna så fick vi rätt mycke omtramp för han tog inte riktigt mina förhållningar och när han tog den så blev de sent att trycka på så då kom vi nära men sen sista gången fick vi till de helt perfekt då lyssnade han jättebra! :) Sen hoppade vi en sorts serie med en liten cavaletti 2 galoppsprång oxer 2 galopp språng oxer. Han blev ganska vinglig in den första gången men hoppade ändå igenom bra. Andra gången blev de hel knas då han inte svarade fram över cavalettin och blev väldigt vinglig in mot första oxern som vi fick ett riktigt kråksprång på och sen så var jag inte alls med på andra oxern och man kände att han var påväg att pipa på sidan men i sista sekund bestämde han sig för att hoppa ändå så de blev ett kråksprång där med men han hoppade och eftersom jag typ tappat tyglarna så ryckte jag honom inte i munnen iallfall. Han är verkligen snäll! Sen tog vi om de och då gick de jättebra och han hoppade upp sig riktigt fint:) Sista sprången låg väll runt 110 :)
Är iallfall nöjd och de ska bli kul att träna honom på måndag med Div 1 laget.

Imorn ska jag vara med Becca på dagen och sen far jag ut till hästarna. Ska gå en promenad med Tingis i skogen och sen jogga Gucci i skogen också.
Sen på torsdag får Gucci vila så Mamma tar båda och då ska jag jobba hos pappa så de blir att tjäna lite pengar vilket inte känns heelt fel:)

Näe nu ska jag snart sova vi höörs pusshejj<3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback