L:c L:b, Gucci och Tingeling, Övik

Tingeling L:c


Tog inte sådär jättelång tid på mig i framridning och framhoppning då jag vet att hon inte behöver det, Känslan då kändes jättebra och hon bjöd jättebra på hinder och kändes taggad men något spänd.
Inne på banan så ville hon först inte gå fram alls och stod och bråkade ett tag vid ett ställt där jättemånga hästar innan inte hade velat gå förbi, måste ha varit något läskigt där-.-'
Sen kom vi igång och hon verkade tycka de var superkul och bjöd bra på hinder och var taggad. Hon hoppade fina språng. Vi nollade grunden och jag valde att trycka på lite mer i omhoppningen eftersom de i stortsätt var en " gas omhoppning" och vi nollade den också och det räckte till en andra plats!:) Riktigt nöjd!

Gucci L:c

Gucci var helt cp på framridninge, superpigg och mega stark och ville bara dra iväg i galoppen, försökte få honom lugnare men samtidigt ha ett tryck i honom och det var lite svårt då han typ for iväg som en kanonkula så fort man nuddade honom med skänklarna.
Framhoppningen kändes bra och försökte bibehålla trycket och det kändes som inga konstigheter alls, framhoppningen var dock väldigt liten vilket inte är det optimala med 2 stor galopperade hästar som vill ha mycket plats, speciellt Gucci men det gick ändå bra.
Inne på banan så kändes det rätt enkelt för honom, försökte hålla ett bra tryck i honom och ha stöd utan att bromsa. Han hoppade fina språng lyssnade jättebra och vi nollade grunden. Sen valde jag att trycka på lite mer till omhoppningen och han svarade bra och blev en nolla till vilket resulterade i en vinst!:) Lillens första vinst! Riktigt stolt över honom!

Tingeling L:b


Tingis hade helt enkelt bestämt sig för att nu var det färdig tävlat för min del. Hon var fortfarande spänd men hoppade bra på framhoppningen, speciellt på räcket men inne på banan spände hon till och surade ihop-.-'
2 stopp resulterar ju uteslutning i regional klass. Är faktiskt riktigt sur på henne för de eftersom hon typ stannat en gång sen jag satte igång henne i hoppningen förra året, men men vill inte Tingis så vill inte Tingis och det finns inte så mycket att göra åt det. Tänker heller inte spekulera i det. Vi tar nya tag till Surf om 2 veckor.

Gucci L:b

Han var riktigt trött i den här klassen det kände man. Han var inte alls lika på hugget och jag fick jobba mycket mer med honom.
Inne på banan sen så gick det bra hinder nr 1 men sen till hinder nr 2 kom vi in för snävt på en oxer snett igenom och jag hade dåligt med tryck och han fick ett tungt språng och typ landade mitt i oxern. Själv kom man helt ur balans och fick jordens face plant ner på hans hals. Sen var det bara upp igen och fortsätta till nr 3 som blev bra. Men sen tappde jag trycket igen till kombinationen 4 som kom i ganska snäv sväng. Hoppade fint in på första och jag blev helt efter till andra. Sen ett stort språng på 5an där jag typ tappade balansen igen och sen gick 6-7-8 bra. Men det var VERKLIGEN INTE en snygg runda ! Förmodligen bland de fulaste rundorna någonsin med mig typ ett halvt steg efter halva banan, men är riktigt nöjd med honom som tog sig runt med mig hängandes som en potatissäck-.- Men sen är det ju våran andra L:b och 4 fel är jag helt nöjd med, och allt andra var ju totalt mitt fel då jag red som ett jag vet inte vad annars men han är så jävla snäll! Han försöker verkligen alltid göra sitt bästa, bääbis<3

Slutsats är då att jag är smått irriterad på Tingis för att hon alltid måste ha egna åsikter om allt och sen är jag riktigt nöjd med Gucci som gjorde sitt allra bästa och ställde upp till tusen!
Filmer från L:cn kommer nog upp ikväll eller imorn, känner att L:bn med Tingis inte är något att visa upp och den med Gucci är så pinsamt ful att den ska raderas omedelbar, haha men jag visade ju iallfall upp hur man inte ska göra-.-'

Näe nu laddar vi om inför Surf om 2 helger!:D
Man vann en liten mini pokal också^^,





Bra jobbat snäckan! Kram

2012-03-04 » 18:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback