hoppade idaag ^^,

Heej, hoppade idag för första gången på läänge. det var typ 3 veckor sedan sist har inte hoppat sen hippotävlingen om man inte räknar med det lilla 50 sockerbiten förra måndagen men det räknar jag mer som cavaletti :)

Hon var väädligt pigg och tyckte det var superkul idag!! :D

Hoppade först i trav på ett typ 40 hinder med små sockerbitar under ,haha usch jag hatar att hoppa i trav jag tycker faktiskt det är supersvårt! För det blir ju som ingen normal avsprångs punkt men efter 2 extremt fula hopp så hoppade jag det i galopp istället :)
Sedan hoppade vi ett annat räcke som var kanske 70. Gick rätt bra och jag kunde hoppa det som på en missbildad 8 :)

Sen tog vi 4 studs och sen hoppade vi en oxer med vattenmatta och fick till ett riktigt ra språng på de :)

Sen i slutet höjde vi upp de 2 räckena i början så 40 hindret blev kanske 70 och 70 hindret blev runt 90 gick bara fiint!

Sen så var det 3 stycken hinder som redan stod där som var väldigt höga 2 var väll runt 140 och det ena var 115 ungefär så då hoppade jag 4 språng på det som var 115 och det gick jättebra! :D

Första gången jag kom emot det så vet jag inte vad som hände det var som om hon inte fattade att jag styrde på det hindret för det var som precis när hon skulle hoppa av så tittade hon till och tittade på något men det kändes inte som om hon tittade på själva hindret, aja konstigt vare iallfall.

Sen när jag red på det andra gången så fick jag för dåligt tryck i henne så då rev hon med bak på vägen ner och tredje gången så toutchade hon bakre lite men den låg kvar och 4 fick vi in ett supersprång! :D

Och det är ju ändå MSV B+5 om man tänker tävlingsmässigt fast nu vare ju bara ett hinder men ändåå (A)

aja, men nu ska jag gåå vi hörs pusshej<3


Gillaren här bilden den är maffig!! :D<3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback