Open you'r eyes

Skolan var dryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg idag!! Torsdagar är nog den jobbigaste dagen faktiskt! bara massa jobbiga lektioner!

Sen så for jag iväg till ponnyplutt och hon var ju helt cp! -.-'

Hade tänkt rida en lugn tur barbacka och trava lite grann och sånt men icke sa nicke alltså.
Först när vi skrittade fram så tänkte jag vända tillbaka för att trava henne på åkern för att hon var jättepigg då och sen när jag vände om så blev hon supertaggad och började studsa runt och trampa på stället och slänga med huvudet och försöka sticka. så jag hoppade av i hennes cp trav och tog tag i henne och sen hoppade jag upp igen och då var hon fortfarande supertaggad men ändå så jag kunde hålla henne. så då red jag och hämtade sadeln och började rida på åkern. Men så fort vi skulle börja trava började hon takta innan och slänga med huvudet och vilja springa iväg -.-'

så vi jobbade med skritt och sedan trav och sen halt skritt trav halt men det blev bara att när hon visste att hon skulle få trava blev hon jättetaggad då istället -.-'

Så då tänkte jag rider till höger istället så kanske hon lugnar ner sig för hon brukar inte vilja gå dit. och nääe hon ville inte gå ditåt nu heller. hade inga sporrar ellet spö med mig så där stod hon alldeles stilla nedanför stallet medans jag satt och baknade på som en galning så viftade hon bara på öronen lite grann och undrade typ när hon skulle få gå upp till stallet igen.. Såå jag bröt av en kvist och då blev det allt fart på henne ^^,
Så då travade vi åt de hållet och då var hon jättefin:) bara extremt sur så jag antar att hon höll på att vara supertaggad bara för att jag skulle tycka hon var jobbig och ge upp och rida hem så hon fick äta sin kraft men då trodde hon fel! Såå då red vi en liten bit ditåt och travade och hon gjorde små söta protester som att studsa till med bakdelen och sparka bakut några gånger när jag drev på henne.
Men sen blev hon pigg igen när hon fick gå hem men hon göll sig i skinnet iallfall :)

Imorn ska vi rida till granhäcken med Elin så då ska jag rida igenom henne lite grann så hon kan ske får springa av sig lite:)

Imorn äre förövrigt klätterträning innan tavelsjö grejjen måndag till tisdag... Asså fyyy faaaan säger jag bara!! :S

Men imorn blire också kuul!! :D

Då firar nämligen jag och Tingis 1år!<3

Jag kan inte fatta att det har gått så snabbt!!:D<3

men nu ska jag gåå harebääst pusshejj<3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback